شناسهٔ خبر: 34977185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

جشنواره عکس شکوه جمعه برگزار می‌شود

معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه یکی از ذخایر نظام است و عکاسی در این بخش از منزلت خاصی برخوردار است و هنرمندان عکاس می توانند از زوایای مختلف آثار شایسته و ماندگاری را خلق کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق  به نقل از  روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ،حجت الاسلام والمسلمین اسفندیار طی گفت و گوی اختصاصی از برگزاری اولین جشنواره سراسری عکس شکوه جمعه در چهلمین سال برپایی نماز جمعه خبر داد.
 معاون ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان نقش هنر و هنرمندان در عرصه فرهنگ سازی در ساحت جامعه دینی و ضرورت استفاده از هنر در تبیین و ترویج ظرفیت عظیم نماز جمعه گفت: نماز جمعه یکی از ذخایر معنوی ممتاز نظام مقدس جمهوری اسلامی است و عکاسی در این بخش از منزلت خاصی برخوردار است و هنرمندان عکاس می توانند از زوایای مختلف آثار شایسته و ماندگاری در ابعاد سیاسی اجتماعی و عبادی نمازجمعه خلق کنند.

حجت الاسلام اسفندیار گفت: نماز جمعه به عنوان تریبون رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی کنگره بزرگ هفتگی است که در 900 نقطه کشور اقامه می شود و ضروری است با استفاده از ظرفیت هنر ، جلوه های زیبای این پایگاه والای دینی را که به عنوان نماد حضور ملت و وحدت عمومی مؤمنان در سراسر کشور ثبت و ترویج نماییم .

معاون ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به محورهای فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس،  نماز جمعه ، مصلی های جمعه و جماعات ، آداب و سنن و مناسک جمعه ، جاذبه های تصویری به اماکن نمازجمعه ، همبستگی امت،  اجتماعات سیاسی، مردم نگاری، قومیت‌ها و گروه‌های سنی مختلف ،شهدای نماز جمعه و شهدای محراب و جلوه های سیاسی ،اجتماعی و عبادی نماز جمعه را از جمله موضوعات جشنواره عکس شکوه جمعه ذکر کرد.
علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر و نحوه شرکت در جشنواره به تارنمای shokuhejome.ir    مراجعه نمایید

برچسب‌ها:

نظر شما