شناسهٔ خبر: 34988487 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره سراسری عکس شکوه جمعه برگزار می‌شود

تهران-ایرنا- معاون ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از فراخوان برگزاری نخستین جشنواره سراسری عکس شکوه جمعه در چهلمین سال برپایی نماز جمعه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام احمد اسفندیار با اعلام این خبر، آداب و سنن و مناسک جمعه، جاذبه های تصویری به اماکن نمازجمعه، همبستگی امت،  اجتماعات سیاسی، مردم نگاری، قومیت‌ها و گروه‌های سنی مختلف، شهدای نماز جمعه و شهدای محراب و جلوه‌های سیاسی، اجتماعی و عبادی نماز جمعه را از جمله موضوعات جشنواره عکس شکوه جمعه ذکر کرد.  
معاون ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به نقش هنر و هنرمندان در عرصه فرهنگ‌سازی در ساحت جامعه دینی و ضرورت استفاده از هنر در تبیین و ترویج ظرفیت عظیم نماز جمعه گفت: نماز جمعه یکی از ذخایر معنوی ممتاز نظام مقدس جمهوری اسلامی است و عکاسی در این بخش از منزلت خاصی برخوردار است و هنرمندان عکاس می‌توانند آثار شایسته و ماندگاری در ابعاد سیاسی اجتماعی و عبادی نمازجمعه خلق کنند.
وی افزود: نماز جمعه به عنوان تریبون رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی کنگره بزرگ هفتگی است که در ۹۰۰ نقطه کشور اقامه می‌شود و ضروری است با استفاده از ظرفیت هنر، جلوه های زیبای این پایگاه والای دینی را به عنوان نماد حضور ملت و وحدت عمومی مؤمنان در سراسر کشور ثبت و ترویج نماییم.
 

نظر شما