شناسهٔ خبر: 34924677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار گلستان:

اشتغال ایجاد شده در هفته دولت با میزان بیکاران گلستان قابل قیاس نیست

حق‎شناس گفت: در کل پروژه‌های هفته دولت ۳ هزار شغل در نهایت ایجاد می شود و این در حالی است که در استان ۸۰ هزار بیکار داریم و میزان بیکاران با اشتغال ایجاد شده قابل قیاس نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حقشناس» امروز(شنبه 2 شهریور) در مراسم افتتاح و کلنگزنی متمرکز پروژههای عمرانی، طرحهای اقتصادی و اشتغالزایی در هفته دولت در شهرستان گرگان اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است که بتوانیم دستاوردهایی که دولت در این هفته داشته را به سمع نظر مردم برسانیم.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه 2 هزار و 372 پروژه در هفته دولت در استان گلستان به بهرهبرداری میرسد و یا عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد، افزود: این میزان پروژه 2 هزار و 818 نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت و اعتباران آن بالغ بر یک میلیارد و 886 میلیون تومان برآورد میشود.

 

حقشناس افزود: در کل پروژه‌های هفته دولت 3 هزار شغل در نهایت ایجاد می شود و این در حالی است که در استان 80 هزار بیکار داریم و میزان بیکاران با اشتغال ایجاد شده قابل قیاس نیست.

 

وی با بیان اینکه کل اعتبارات استان در نهایت یک هزار میلیارد تومان است، افزود: پروژه های هفته دولت نسبت به سال 1392 رشد خوبی داشته است و تنها در شهر گرگان سه برابر پروژه های سال 1392 در استان در هفته دولت پروژه به بهره برداری یا کلنگ زنی شده است.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: باید اقتصاد را در استان به بخش خصوصی واگذار کنیم و فرصت‌های اقتصادی را در اختیار سرمایه گذار نه سرمایه داران قرار دهیم.

 

حق شناس افزود: استان گلستان جزو 4 استانی است که در  کشورهایی با کشورهای همسایه مرز آبی و زمینی دارد ولی از این مزیت نتوانستیم به خوبی استفاده کنیم.

 

وی افزود: در استان گلستان 70 هزار دانشجو داریم که بخش عمده آن بومی است و با اشتغال های دولتی جوابگوی این میزان اشتغال نیست.

 

نظر شما