شناسهٔ خبر: 34854461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس بیمارستان پیوند اعضا بو علی سینا:

شیراز قطب پیوند کشور

آمار عمل پیوند عضو شیراز از مرز ۱۰ هزار پیوند عبور کرده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداو سیما، مرکز فارس، رییس بیمارستان پیوند اعضا بو علی سینا در مراسم جشن ده هزارمین پیوند عضو در فارس گفت: مفتخریم پس از ۲۶ سال تلاش جشن ده هزارمین پیوند را برگزار و از نیک اندیشان این امر تقدیر کنیم.
دکتر صالحی با بیان اینکه نخستین پیوند موفقیت آمیز کبد در ایران، سال ۷۲ توسط دکتر ملک حسینی در شیراز انجام شده، گفت: در سال ۶۸ نیز با مدیریت دکتر ملک حسینی پیوند کلیه در شیراز انجام شده است.
<div id="video-display-embed-code_3859232"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2504899/3859232?width=400&height=300"></script></div>

وی ادامه داد: مجموع تعداد مراکز پیوند کشور‌های اروپایی و آمریکایی در یک سال، حدود ۶۰۰ پیوند کبد انجام می‌دهند در حالی که در شیراز با داشتن یک مرکز و یک تیم پیوند، سالانه بیش از ۶۰۰ عمل پیوند کبد انجام می‌شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تلاش تیم پیوند این دانشگاه برای توسعه مراکز تیم پیوند در ایران را مهم توصیف کرد و ادامه داد: امروزه با تلاش تیم پیوند شیراز توانسته ایم جراحان فلوشیپ این رشته را در شهرستان‌های تهران، مشهد، اهواز، کرمان و تبریز تربیت کنیم تا بتوانند در این شهرستان‌ها نیز امار پیوند کبد کشوری را افزایش دهند.
صلاحی تربیت فلوشیپ جراحی پیوند در خارج از کشور را بخش دیگری از تلاش‌های تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد و گفت: توانسته ایم در کشور‌های لبنان، پاکستان، تاجیکستان، سوریه، عراق و افغانستان در این رشته تربیت و یا در مرکز جراحی پیوند راه اندازی کنیم.

نظر شما