شناسهٔ خبر: 34875133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

وزیر بهداشت: بیماران نیازمند پیوند عضو، تسهیلات بیمه می گیرند

صاحب‌خبر -
 

سرویس شهرستان ها: وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه همواره در تلاش هستیم زیر ساخت‌های پیوند عضو را در کشور تسهیل کنیم، افزود: تلاش داریم بیماران نیازمند به عضو بتوانند از تسهیلات پوششی بیمه‌ای و دارویی استفاده کنند.

سعید نمکی در مراسم جشن ده هزارمین پیوند عضو در استان فارس، افزود: تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز توانسته‌ است جشن ده هزارمین پیوند را برگزار کند تا شیراز به عنوان یکی از بزرگترین مرکز پیوند عضو دنیا شناخته شود.

به گزارش تسنیم، وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه همواره در تلاش هستیم زیر ساخت‌های پیوند عضو را در کشور تسهیل کنیم، ادامه داد: تلاش می کنیم بیماران نیازمند به عضو بتوانند از تسهیلات پوششی بیمه‌ای و دارویی استفاده کنند و از خدمات این مهم برخوردار شوند، افزایش خدمات زیرپوشش بیمه‌ای برای بیماران پیوندی یکی از اقداماتی است که تلاش داریم آن را اجرایی کنیم .

آموزش دیگر کشورها در مرکز پیوند شیراز

علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های این دانشگاه در انجام جراحی‌های پیوند اعضا از انتقال این دانش به دیگر کشورهای دنیا خبر داد.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز از گذشته تاکنون گفت: این امر توانست دانشگاه علوم پزشکی شیراز را به عنوان یک دانشگاه برتر در کشور معرفی کند و با وجود استادان زبردست، در برخی عرصه ها حتی در دنیا هم نام‌آور است.

بهادر از بخش پیوند اعضای شیراز به عنوان یک بخش پزشکی بین‌المللی یاد کرد که با تربیت دانشجویان این حوزه، دانش پیوند اعضا را به دیگر کشورها هم انتقال داده است.

وی با اشاره به انجام سالانه بیش از۶۰۰ جراحی پیوند کبد در شیراز که در صدر دنیا جای گرفته است، این مهم را خدمتی بزرگ دانست که نتیجه تلاش و سختکوشی تیم پزشکی است.

دانشگاه نسل سوم

سید علی ملک‌حسینی، پدر پیوند کبد ایران هم در جشن ده هزارمین پیوند عضو در شیراز اظهار داشت: اکنون شاهد تلاقی دو رویای بزرگ هستیم که توانستیم با کمک و همت بلند نیکوکاران و پزشکان، مرکز پیوند اعضای بوعلی سینا را به عنوان بزرگترین مرکز پیوند معرفی کنیم و همواره تلاش داریم بتوانیم این مرکز را به یک دانشگاه نسل سوم تبدیل کنیم.

وی افزود: نخستین پیوند کلیه ۳۴ سال قبل در شیراز با حمایت استادان پزشکی انجام شد و با توجه به موفقیت‌های به دست آمده، کار پیوند کبد را هم آغاز کردیم.

ملک حسینی با اشاره به روند پرفراز و نشیب جراحی‌های پیوند عضو، از ابتدا تاکنون، ادامه داد: در ابتدا جراحی‌های پیوند عضو بیش از ۱۵ ساعت به طول می‌انجامید، اما هیچ چیز مانع حرکت تیم پیوند اعضای شیراز نشد و تنها هدف انجام موفقیت‌آمیز جراحی و کمک به بیماران بود.

وی تاکید کرد: سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شدیم با انجام ۶۳۸ پیوند کبد، رکورد بالاترین پیوند کبد در یک مرکز را برای ایران و شیراز به ارمغان بیاوریم و با گذشت چند سال، اکنون بیش از ۱۰ هزار پیوند عضو در شیراز به ثبت رسیده است که از این تعداد، ۵۱۴۰ مورد پیوند کبد بوده است. وی افزود: اکنون مفتخریم که علاوه بر تربیت فلوشیپ جراحی پیوند در ایران، پزشکانی از دیگر کشورها هم در شیراز آموزش می‌بینند و مراکزپیوند عضو را در کشورهای خود را‌ه‌اندازی می‌کنند.

ایرج فاضل، رئیس انجمن جراحان کشور هم در این آیین با بیان اینکه کار پیوند عضو در ابتدا با سختی‌های فراوانی همراه بود، حضور و تلاش شبانه‌روزی افرادی مانند دکتر ملک حسینی را موجب تسهیل این دشواری‌ها دانست و گفت: این تلاش‌ها موجب شد تا اکنون نام شیراز به عنوان بزرگترین مرکز پیوند اعضا در دنیا شناخته شود.

وی هنر بارز دکتر ملک حسینی را بلندهمتی و قدرشناسی دانست و ابراز امیدواری کرد که همه بیماران بتوانند از هنر و علم او بهره‌مند شوند.

برای گردآوری آثار ابن سینا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر از موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی و فرهنگی دکتر نورانی وصال دیدن کرد.

نمکی در این بازدید با اشاره به اقدامات خوبی که در این مرکز انجام شده است، بر ضرورت آشنایی دانشجویان با تاریخ پزشکی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: در محدوده فارس، تعداد قابل توجهی آثار نفیس خطی وجود دارد که باید با اطلاع‌رسانی، گردآوری شود و از خروج آنها از کشور جلوگیری کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به گستردگی آثار ابن سینا اشاره کرد و پیشنهاد داد در فراخوانی بین‌المللی، آثار علمی او از سراسر دنیا گردآوری شود.

نمکی همچنین راه‌اندازی یک تیم عملیاتی برای جمع‌آوری مبانی علمی طب ایرانی و سنتی را یکی دیگر از اولویت‌های این حوزه خواند و گفت: با تفکیک مبانی خرافی می‌توان از مبانی علمی طب در دنیای امروز بهره‌برداری کرد و این اقدامات سبب تقویت مبانی طب ایرانی می‌شود.

وزیر بهداشت، موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی و فرهنگی دکتر نورانی وصال را مجموعه‌ای ارزشمند و قابل ارتقا و بهره‌وری برای دانشجویان، مردم و تاریخ دوستان کشور دانست و نسبت به جمع‌آوری آثار و کتب نفیس و مرجعیت این مرکز، ابراز امیدواری کرد.

نامگذاری بخش های بیمارستان

همچنین با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش های مختلف بیمارستان خیریه پیوند اعضای بوعلی سینا، به نام پزشکان برجسته و نیکوکاران عرصه سلامت فارس، نامگذاری شد.

او ضمن بازدید از بخش های مختلف این بیمارستان، با همراهی دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسئولان بیمارستان، در آیین نامگذاری بخش های مختلف بیمارستان حضور یافت .

در این آیین، بخش های مختلف این بیمارستان به نام مشاهیر پزشکی و همچنین مردان و زنان نیکوکار عرصه سلامت، نامگذاری شد .

برچسب‌ها:

نظر شما