شناسهٔ خبر: 34795018 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

واکنش یک فعال دانشجویی به بازداشت حسن عباسی

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به موضوع بازداشت حسن عباسی و تأکید وزیر اطلاعات برعدم شکایت از وی، ابراز امیدواری کرد وزارت اطلاعات نیز شکایت خود از رئیس اندیشکدهٔ یقین را پس بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشور خدابنده لو، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین و دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت کشور در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با بازداشت رئیس اندیشکدهٔ یقین گفت: دشمنان این کشور چشم طمع به تفرقه افکنی و اختلاف بین یاران انقلاب دوخته‌اند.

وی افزود: همهٔ ما می‌دانیم که آقای حسن عباسی از جمله کسانی است که در هر برهه از زمان هر آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشته و پا در رکاب آمادهٔ خدمت به نظام و انقلاب اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: حسن عباسی از جمله کسانی بود که چه در هشت سال دفاع مقدس و چه پس از آن تا به امروز خستگی ناپذیر در راستای تبیین اهداف انقلاب اسلامی شبانه روز تلاش کرده است.

دبیر سیاسی ادفتر تحکیم وحدت کشور گفت: ما شاهد این هستیم که ایشان که هیچگاه آزادگی خود را فدای تملق و چاپلوسی از دیگران نکرده و امروز شاهد هستیم که به خاطر صراحت بیان خود بازدداشت شده که واقعاً جای تأسف و نگرانی است.

وی ادامه داد: البته باید گفت که حفظ شأن و حرمت وزارت اطلاعات و تمامی خادمان این وزارتخانهٔ انقلابی قطعاً واجب و ضروری است.

 خدابنده لو اظهار کرد: شکی نیست که به بهانهٔ انتقاد از این نهاد انقلابی، نباید بوی تخریب به مشام برسد، اما مطالبهٔ ما دانشجویان از وزارتخانهٔ مذکور این است، امروز که دشمنان این مرز و بوم چشم طمع به تفرقه افکنی و اختلاف بین یاران انقلابی کشور دوخته‌اند، شایستهٔ این وزارتخانه انقلابی نیست که به دنبال مجازات یکی از یاران انقلابی آن هم به بهانهٔ سوال و نقد باشد.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین گفت: مسئله اصلی این است که وقتی وزیر محترم اطلاعات اعلام می‌کند که رسماً هیچ شکایتی از آقای عباسی نداشته و حتی به ادارهٔ حقوقی وزارت نفت اعلام کرده که از شکایت خود صرف‌نظر کند، پس دلیل این پا فشاری برخی برای عدم استرداد شکایت از دکتر حسن عباسی چیست.

وی تأکید کرد: ما باور داریم که ادامه این روند متأسفانه نه‌تنها باعث ایجاد فضای رادیکال‌گونه و دوقطبی کاذب می‌شود،  بلکه شائبه تسویه حساب‌های سیاسی را به ذهن برخی متبادر خواهد کرد.

دبیر سیاسی تحکیم و حدت کشور در پایان گفت: ساحت مقدس وزارت اطلاعات قطعاً از چنین شبهاتی مبرا بوده و خواهد بود، لذا استرداد شکایت مزبور مهر تأییدی بر رد تمام این شایعات و شبهات خواهد بود و امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد.

نظر شما