شناسهٔ خبر: 67324043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گردهمایی بزرگ فعالان بخش کشاورزی و صنعت غذا؛

پزشکیان: ساخت کشور با مشارکت و اعتماد به کارشناسان امکان‌پذیر است

تهران- ایرنا- مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حرف دل من این است که اگر ما می‌خواهیم مملکتمان را درست کنیم با همدلی، مشارکت و اعتماد به کارشناسان و متخصصان امکان‌پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار احزاب ایرنا، گردهمایی بزرگ فعالان و حامیان بخش کشاورزی و صنعت غذا در حمایت از مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز - یکشنبه سوم تیرماه - در سالن همایش های کانون توحید برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی درباره مشکلات حوزه کشاورزی و صنعت غذا سخنرانی کردند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این روزها این حرف را خیلی تکرار می کنم، گاها طوری از من تعریف می کنند که من خودم را اینگونه نمی‌بینم . من هم مانند شما یک انسان هستم و هیچ فرقی با شماها ندارم. نباید از انسان‌ها بت ساخت قرعه ای افتاده که بیایم و پیگیر مشکلات و دغدغه های شما باشم.

پزشکیان افزود: اما این قول را می‌دهم گوش شنوایی برای اینکه بتوانیم مشکلات را حل کنیم، داشته باشیم.

وی بیان داشت: وقتی می‌خواهیم صحبت کنیم چنان انسان را تحت فشار قرار می‌دهند که انگار ما از جای دیگری آمده‌ایم ما هم تا دیروز می‌نشستیم و با هم صحبت می کردیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اکنون اساتید اینجا هستند  و هر کدام از این اساتید را می‌بینیم از نظر علمی، کارشناسی، نگرش و تجربه در کشاورزی از من خیلی بالاتر هستند، تاکید کرد: قرار نیست من در اینجا برای شما رهنمود کشاورزی بدهم و یا کاری بکنم . حرف دل من این است که اگر ما می‌خواهیم مملکتمان را درست کنیم با همدلی، مشارکت و اعتماد به کارشناسان و متخصصان امکان‌پذیر است.

پزشکیان یادآورشد: ستاد ما مردم هستند هر کسی که به آنجا آمده جایگاهی دارد هرکس آمده می‌خواهد کمک کند . من در جناح، دسته‌ و حزبی نیستم اما هر حزب و هر جناحی الان به من کمک می‌کند. جبهه اصلاحات ۳۸ حزب دارد که همه کمک می‌کنند علاوه بر اصلاحات خیلی از مردم عادی هم به ما کمک می کنند. 

وی ادامه داد: هر خانواده‌ای برای ما یک ستاد شده است این‌ها لطف خدا است خداوکیلی خیلی‌ها زحمت می‌کشند و من خبر ندارم چه کاری انجام می‌دهند . مردم تا جایی که باور دارند من تا به حال به آنها دروغ نگفته ام من تا الان جز صداقت با مردم سخن نگفته ام و حتی به بچه‌هایم هم دروغ نگفته ام.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: شما از بچه‌های من سوال کنید امکان ندارد آنها بگویند که من به آنها دروغ گفته باشم و به شما هم دروغ نخواهم گفت و با شما هم صادق خواهم بود. هر چه از دستمان برآید انجام خواهیم کرد.

پزشکیان یادآورشد: با مشارکت تشکل‌ها، متخصصان و مدیران باتجربه ما می‌توانیم مملکت را از این بحران نجات دهیم.  ۴۰ سال وعده می‌دهیم و عمل نمی‌کنیم ولی وقتی مردم در صحنه می‌گویند این کار را انجام دهیم دیگر مردم هستند و مردم که نمی‌توانند به خودشان دروغ بگویند.

وی بیان داشت: تشکل‌ها، انجمن‌ها، دانشگاهیان و کارشناسان هر چیزی را که گفتند ما پشتیبانی خواهیم کرد اما یک چیز را همیشه به عنوان اینکه جایی که یک مدیر و یک ایرانی باشم در ذهنم هست که از شما می‌خواهم که طرحی نو دراندازید. کشاورزی را برای ما درست کنید که آب و خاک و هوای مملکت تخریب نشود و آینده در آن دیده و در ضمن بهره‌وری و کارایی در آن لحاظ شود.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما می‌توانیم ۱۰ تن محصول برداشت کنیم اما دو تن برمی‌داریم می‌توانیم دو لیتر آب استفاده کنیم اما ۱۰۰ لیتر استفاده می‌کنیم این‌ها دیگر کار شما دانشمندان، مدیران و کارشناسان باتجربه کشور است که برای رفع آنها راهکار ارائه دهید.

پزشکیان افزود: من به عنوان یک فردی که اگر روزگاری در جایی بودم اولا به هیچ وجه خودم را برتر نخواهم دید . همین الان اگر بگویند رئیس جمهور هستی یا رئیس جمهور نیستی باور کنید برای من فرقی نخواهد کرد. اینگونه نیست که خودم را بکشم که به هر بهانه‌ای با هر وعده‌ای بگویم که به من رای بدهند و فردا بروم به آنجا و آنی نباشم که هستم.

وی خاطرنشان کرد: صادقانه به شما می‌گویم که حرف کارشناسی، تجربه بین‌المللی، ارتقا و سربلندی کشورمان را توأم با بهره‌وری، کارآیی، عدالت و کیفیت پیگیری خواهم کرد و شما می‌توانید در این ارتباط به من کمک کنید.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: قرار نیست من به شما بگویم چه بکنید شما قرار است بروید و هماهنگ کنید و به یک زبان و یک نگاه زبان مشترک برسید. الان هر کسی یک ایده‌ای می‌دهد من نمی‌توانم بنشینم هر کسی که صبح زودتر رسید و یک ایده‌ای ارائه کرد بگویم اجرا می‌کنم. تشکل‌ها، دانشگاهیان و استادان باتجربه باید بنشینند و وقتی توانستند به زبان و نگاه مشترک برسند بنده با قاطعیت در جایی که قرار گرفته‌ام مطمئن باشید که پشتیبانی خواهم کرد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما می‌توانیم ۱۰ تن محصول برداشت کنیم اما دو تن برمی‌داریم می‌توانیم دو لیتر آب استفاده کنیم اما ۱۰۰ لیتر استفاده می‌کنیم این‌ها دیگر کار شما دانشمندان، مدیران و کارشناسان باتجربه کشور است که برای رفع آنها راهکار ارائه دهید.پزشکیان با بیان اینکه اینکه به حرف یکی دو نفر که بیایند و ایده بدهند بنده هم تغییر بدهم مطمئنا این کار را نخواهم کرد، گفت: در بحث‌های پزشکی یا حتی در بحث‌های مدیریت پزشکی بحثی وجود دارد - البته در دانشگاه‌ها هم وضعیت به همین شکل است - و آن این است که زمانی که من وزیر بودم وقتی ایده‌ای ارائه می شد و من باید نظر می دادم حتما می پرسیدم که این ایده برگرفته از چه مطالبی است و چه نتیجه ای هم به دنبال دارد.

وی افزود: یعنی اگر قرار است کاری انجام دهیم باید بدانیم مستند علمی آن کجاست ؟ کارشناسان چه می‌گویند و تجربه آن کجاست؟ و کجا این اتفاق افتاده و نتیجه آن چگونه بوده است؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: هر ایده‌ای که بتواند مستندات و پشتوانه علمی داشته باشد ما منت آن را می‌کشیم و بستر را آماده خواهیم کرد که این اتفاق بیفتد اما اینکه کسی بیاید بدون اینکه بگوید کجا و چه رفرانسی چه مجموعه‌ کارشناسی این حرف‌ها را بیان کرده‌اند و بگوید این کار را انجام بده من این کار را نخواهم کرد.

پزشکیان با اشاره به اینکه من نمی‌توانم با ایده خودم دل و روده کسی را باز کنم و بعد نتوانم آن را جمع کنم، تصریح کرد: ایده‌هایی که می‌دهند که ما این کار خواهیم کرد همین است که وضعیت اقتصاد، کشاورزی، صنعت و اشتغال به این روز و روزگار افتاده است. اگر ما راه علمی را می‌رفتیم و تجربه‌های بین‌المللی را می‌پذیرفتیم و براساس آن آدم‌ها را به‌کار می‌گرفتیم آیا به این وضعیت گرفتار می‌شدیم؟

وی بار دیگر تاکید کرد: من هم مانند شما هستم و هیچ برتری نسبت به شما ندارم این شما هستید که باید دست به دست هم بدهید بنده هم اگر به جایی رسیدم کمک خواهم کرد چیزهایی که در اختیار دارم بستر برای کارآفرینی و رونق کشاورزی در مسیری که شما می‌خواهید باز و آزاد باشد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: قطع و یقین بدانید آنچه که درست و حق است پیروی و اجرا خواهم کرد. شعارمن حق و عدالت است حق و عدالت بدون اصلاحات امکانپذیر نیست. ما حق بسیار را خورده‌ایم و یا نادیده گرفته‌ایم اگر ما دنبال حق و عدالت برویم مشکل مملکت حل می‌شود.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

نظر شما