شناسهٔ خبر: 34647401 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همزمان با عید سعید قربان

راه اندازی 13 قربانگاه در استان سمنان

خبرگزاری صداوسیما

با همکاری کمیته امداد ، شهرداری و دامپزشکی ، 13 قربانگاه در روز عید قربان برای ذبح بهداشتی و توزیع نذورات شهروندان استان سمنان برپا می شود.

صاحب‌خبر -
راه اندازی 13 قربانگاه در استان سمنانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ذبح دام با حضور تکنسین دامپزشکی در روز عید قربان از ساعت 6 تا 14 انجام می‌شود.
حمیدرضا حسینی  افزود : در قربانگاه‌ها یک گروه از کمیته امداد ، تکنیسین ذبح و کارشناسان دامپزشکی حضور دارند تا ذبح دام به صورت بهداشتی انجام شود.
به گفته وی ، دام زنده در محل قربانگاه موجود است و مردم هم می‌توانند دام را برای ذبح به قربانگاه بیاورند.
حسینی گفت :  بعد از قربانی ، دام ذبح شده با رعایت اصول بهداشتی برای انجام عملیات پوست کندن به کشتارگاه منتقل و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی گوشت قربانی لاشه می‌شود.
شهروندان می توانند نذورات خود را بعد از لاشه شدن در کشتارگاه  به کمیته امداد اهدا کنند یا با رعایت موارد بهداشتی دام را برای توزیع در محل‌های مورد نظر خود تحویل بگیرند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه ذبح دام در قربانگاه‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود، تصریح کرد:  ۱۵ گروه ۲ نفره در روز عید قربان برای نظارت بر روند قربانی و ذبح بهداشتی دام حضور دارند که از این تعداد هفت گروه ثابت و هشت گروه سیار هستند.
شهروندان می‌توانند برای بهره مندی از خدمات بهداشتی و شرعی دامپزشکی در عید قربان با تلفن ۱۵۱۲ تماس بگیرند.
روز دوشنبه عید سعید قربان است.

نظر شما