شناسهٔ خبر: 34504049 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل حقوقی شهرداری تهران خبر داد:

صدور آراء قطعي از دادگاه هاي تجديدنظر استان تهران به نفع شهرداري به ارزش 100 ميليارد تومان

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیرکل حقوقی شهرداری تهران از صدور آراء قطعی از دادگاه های تجدید نظر استان تهران به نفع شهرداری تهران به ارزش یکصد میلیارد تومان در سه پرونده مهم حقوقی، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل حقوقی شهرداری تهران، سید امیرحسین شمس مدیرکل حقوقی اظهار کرد: با تلاش ها و پیگیری های جدی مدیران و کارشناسان حقوقی شهرداری تهران دادنامه صادره مبنی برمحکومیت شهرداری منطقه 15 تهران به پرداخت مبلغ 55 میلیارد تومان خسارت مورد ادعا، در مرحله تجدید نظرخواهی نقض و دعوی مطروحه رد شد.
وی همچنین افزود: در پرونده دیگری که محکومیت بدوی شهرداری منطقه 19 تهران به پرداخت مبلغ 31 میلیارد تومان بهای ملک را به دنبال داشت که با تلاش های به عمل آمده، رای محکومیت شهرداری  نقض و حکم بطلان دعوی خواهان صادر شد.
مدیرکل حقوقی شهرداری تهران ضمن اشاره به محکومیت اولیه شهرداری منطقه 6 تهران به پرداخت مبلغ 8 میلیارد تومان بهای ملک در پرونده ای ، بیان کرد: با تلاش همکاران حقوقی در مرحله تجدید نظر و ارائه دلایل و مستندات محکم و مستدل، رای بدوی نقض و حکم قطعی به بطلان دعوی خواهان ها صادر شد.
وی همچنین تصریح کرد:  بر اساس بررسی های صورت گرفته در تمامی این پرونده ها، حقانیت طرف های دعوی مورد اشکال و ایراد قانونی بود که باوجود دفاع در مرحله بدوی منجر به محکومیت شهرداری شد اما در نهایت  با پیگیری های جدی مجموعه حقوقی شهرداری تهران از تضییع حقوق شهرداری به ارزش بالغ بر 100 میلیارد تومان جلوگیری به عمل آمد.
سیدامیرحسین شمس در خاتمه ضمن قدردانی از زحمات همکاران حقوقی خود در مجموعه شهرداری تهران، گفت: در راستای مسئولیت خطیری که در صیانت از حقوق عمومی و احقاق حقوق عامه بر عهده داریم، تلاش ها نیز به نحو مستمر ادامه خواهد داشت و امیدواریم در سایر پرونده هایی که حق و حقوق شهرداری تهران در معرض تهدید یا تعرض قرار می گیرد، شاهد موفقیت مجموعه حقوقی شهرداری تهران باشیم.

نظر شما