شناسهٔ خبر: 34322013 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده ناجا: نیروهای مسلح در اوج اقتدار و باعث عزت ملت و کشور هستند

تهران- ایرنا-  فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروهای مسلح در مکتب قرآن و ولایت تربیت شدند، به این انس و الفت با قرآن افتخار می‌کنیم و امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به برکت پیروی از قرآن و ولایت در اوج اقتدار و باعث عزت مردم و کشور هستند.

صاحب‌خبر -

سردار «حسین اشتری» روز پنجشنبه در اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان نیروهای مسلح و با قدردانی از برگزارکنندگان این مسابقات، افزود: اگر ما در دوران دفاع مقدس بر دشمنانی که تا بن دندان مسلح بودند، پیروز شدیم؛ این مهم به برکت روحیه قرآنی رزمندگان اسلام و انقلاب بود و در ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی نیز با همین روحیه، موفقیت های بسیاری را شاهد بوده ایم.

این مقام ارشد انتظامی با یادآوری پیام مقام معظم رهبری( مدظله العالی) درباره گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: اکنون در دوره دوم ۴۰ سال انقلاب هستیم و فرماندهی معظم کل قوا در بیانیه دوم گام انقلاب، مسیر پیش رو برای ما ترسیم کردند تا با تجربه از ۴ دهه گذشته بتوانیم گام های بلندتری را برداریم.

فرمانده ناجا ادامه داد: در طول ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، حوادث و دوران های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و همه موفقیت هایمان به برکت پیروی و اطاعت از قرآن و انبیاء و اولیاء الهی است.

وی خطاب به حافظان، قاریان و عاملان قرآنی، خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم در عرصه های مختلف چون حوزه نظامی، دفاعی، پزشکی، علمی و سایر موارد به دستاوردهای مطلوبی دست یافته ایم و با مرور همه موفقیت ها در می یابیم که جوانان عزیزی در عرصه های مختلف افتخار آفریدند که در مکتب قرآن و ولایت پرورش یافتند و با استعانت از خداوند متعال و پیروی از راه و رسم شهدا و رزمندگان برای پیشرفت کشور تلاش می کنند.

مقام عالی انتظامی کشور گفت: امروز امنیت باثبات و پیشرفت های خوبی در عرصه های مختلف داریم و با وجود  همه فشارها، تحریم ها و تهدیدهای دشمن، ضمن مقابله با استکبار توانسته ایم به اهداف خود برسیم که این مهم به برکت قرآن است و باید همین مسیر را با توسل به قرآن و پیروی از شهدا ادامه دهیم.

سردار اشتری معتقد است: نیروهای مسلح غیر از توسل به مکتب قرآن و ولایت، راه و منش دیگری ندارند و هرکجا به قرآن متوسل شدیم و پیرو آیات الهی بودیم موفقیت نصیب ما شد. البته باید قرآن و ولایت را در کنار هم اطاعت کنیم.

فرمانده ناجا تاکید کرد: کسانی بودند که با نام قرآن ولی برخلاف آن در سوریه و عراق جنایت ها کردند؛ زیرا اعتقاد آنها بدون امامت و ولایت بود. اما نیروهای مسلح ما در مکتب قرآن و ولایت تربیت شدند و به این انس و الفت با قرآن افتخار می کنیم.

وی به حضور مقتدرانه مرزبانان ناجا در ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز خشکی، آبی و دریایی، اشاره می کند که نیروهای پلیس در کشور از دل شهرها تا روستاها و جاده ها فعالانه حضور دارند و به برکت پیروی از قرآن و ولایت توانسته اند ماموریت های خود را به خوبی انجام دهند.

سردار اشتری درباره  اعتماد مردم به پلیس هم گریزی زد و گفت:  بر مبنای نظرسنجی و افکارسنجی های انجام شده، امروز نیروهای مسلح جایگاه خوبی نزد مردم دارند و در این میان نیروی انتظامی همواره حائز برترین رتبه ها از نظر اعتماد مردمی است.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس اهتمام جدی به اهداف عالیه و مورد مطالبه مقام معظم رهبری یعنی «پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران» دارد و در این راستا گام های بلندی نیز برداشته شده است هرچند تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

سردار اشتری شمار حافظان و قاریان قرآن کارکنان ناجا را حدود ۸۰ هزار نفر نفر عنوان کرد و افزود:  تلاوت و انس با قرآن در زندگی فردی، اجتماعی و سازمانی همه ما موثر است و نگاه به قرآن، انس و عمل به آن برکات بسیاری دارد.

مقام عالی انتظامی کشور  بر لزوم تلاش برای ترویج سبک زندگی قرآنی - اسلامی در جامعه، تاکید کرد و گفت: تربیت میلیون ها حافظ قرآنی در کشور از انتظارات مبارک مقام معظم رهبری است بحمدالله فضای قرآنی و دینی در جامعه ما حاکم و این روند روبه پیشرفت است.

در این آیین از افراد برتر سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان نیروهای مسلح با حضور حجت الاسلام و المسلمین «سید علیرضا ادیانی» رئیس عقیدتی سیاسی ناجا، سردار«محمدعلی نوری نژاد» معاون هماهنگ کننده ناجا، سردار«محسن فتحی زاده» جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا و برخی از مسئولان نیروهای مسلح تقدیر شد. 

مرزبان با اقتدار مانع از ورود گروهای ترویستی در کشور هستند

فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه این مراسم و گفت و گو با خبرنگاران درباره امنیت مرزها و مقابله با گروه های تروریستی و اشرار، گفت: مرزبانان غیور نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در سرتاسر مرزها با هوشیاری و آمادگی کامل حضور دارند و بر مبنای آموزش های مستمر و تجهیزات به روزی که در اختیار مرزبانان است، این غیور مردان با اقتدار مانع از ورود گروه های تروریستی، اشرار و ضدانقلاب به کشور می شوند و هر توطئه ای را در لحظه خنثی می کنند.

سردار اشتری افزود: امروز نیروی انتظامی با داشتن مرزبانان و نیروهای شجاع و غیور در کنار تجهیزات پیشرفته ماموریت عظیم حراست از مرزها را برعهده گرفته و البته باید بگویم مرزنشینان نیز در تولید امنیت پایدار در مرزها نقش موثری دارند.

ناجا به مانند گذشته رسالت خود را دربار امنیت انتخابات دنبال می کند

فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات ناجا برای تامین امنیت انتخابات پیش رو، اظهارداشت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طبق سنوات گذشته وظیفه خود را درباره امنیت انتخابات انجام خواهد داد؛ البته این مهم باید از طریق وزارت کشور ابلاغ شود ولی در هر حال آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات داریم.

نظر شما