شناسهٔ خبر: 34221601 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در مراسم رونمایی از طرح روشنا

۱۵ دستگاه ملی مشمول قطع برق شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران : با توجه به تذکرات کتبی نسبت به قطع برق ۱۵ دستگاه ملی با همکاری استانداری اقدام کردیم

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما؛حسین صبوری در حاشیه رونمایی از طرح روشنا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح روشنا با ابتکار وزارت نیرو در کل کشور اجرایی خواهد شد گفت: بانوان به عنوان مدیران خانواده در راستای اموزش و نهادینه کردن در مدیریت مصرف نقش بسیار مهمی دارند .این طرح با هدف اموزش به بانوان و زنان خانه دار بصورت یکپارچه در کشور اجرا خواهد شد . در گذشته نیز از طریق انجمن ها و محله ها اموزش هایی برای مدیریت مصرف ارایه می شد که بسیار تاثیر گذار بود. طرح روشنا با نهادینه کردن ،مصرف بهینه را ماندگار تر می کند .
وی ادامه داد: ۴۰ درصد مصرف برق تهران توسط مشترکین خانگی مصرف می شود .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: متوسط رشد اوج مصرف تهران در ۸ سال گذشته ۳.۵ درصد بود و اگر در سال گذشته همین رشد را داشته باشیم، اوج مصرف ۴ هزار و ۸۰۰ مگا وات می رسید که با همکاری دستگاهها،سال گذشته اوج مصرف یک درصد نسبت به سال ۹۶ رشد داشت.
وی ادامه داد: امسال پیش بینی اوج مصرف در شهر تهران ۵ هزار مگا وات بود که بیشترین اوج مصرف۴ هزارو ۶۶۰ مگا وات بود که با همکاری مردم و بخش خصوصی و سایر دستگاهها ۲۵۰ مگا وات در مصرف صرفه جویی کردیم.
وی بیان کرد: سال گذشته دولت با پیشنهاد وزارت نیرو درباره تغییر ساعات ادارات موافقت کرد اما امسال بدلیل اینکه در تهران دستگاههای ملی وجود دارد تغییر ساعات ادارات منتفی شد .
وی افزود: تمام دستگاههای اجرایی باید ۱۰ درصد مصرف را کاهش دهند و همه دستگاههایی که مجهز به کنتور هوشمند هستند بصورت انلاین مصرف انها رصد می شود.
 
صرفه جویی ۳ هزار مگاواتی در اوج مصرف
 
معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو: با مدیریت مصرف، امسال ۳ هزار مگاوات صرفه جویی شد
 
 همایون حائری در حاشیه رونمایی از طرح روشنا در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته دستگاه‌های دولتی همکاری خوبی برای صرفه جویی در مصرف برق انجام دادند و امروز نیز با طرح روشنا اقدام خوبی با همکاری شرکت توزیع نیروی برق تهران صورت گرفت بطوری که در این طرح تلاش شده با همکاری بانوان و به خصوص زنان خانه دار مدیریت مصرف را وارد خانه کنیم.
<div id="video-display-embed-code_3750712"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2480536/3750712?width=350&height=250"></script></div>
وی افزود: در بحث مدیریت مصرف اقدامات خوبی صورت گرفت، در سال گذشته بیش از ۲ هزار مگا وات در اوج مصرف صرفه جویی کردیم که اگر این ۲ هزارمگاوات را مصرف می‌کردیم باید ۳ هزار مگا وات نیرو گاه احداث می‌شد.
وی درباره اینکه چه اقداماتی درباره قیمت گذاری رمز ارز‌ها (بیت کوین) صورت گرفته گفت: نرخ تعرفه رمز ارز‌ها بسیار مهم است، زیرا مصرف انرژی و استهلاک بسیار بالایی دارد به همین دلیل نرخ صادراتی پیشنهاد شد.
وی ادامه داد: نرخ صادراتی برای تعرفه رمز ارز‌ها مورد موافقت کمسیون مجلس قرار گرفت، نرخ صادراتی برق متناسب با فوب خلیج فارس و خطوط نصب شده است و قیمت ان متغیر است.
حائری افزود: اگر کسی از رمز ارز‌ها استفاده می‌کند باید مجوز دریافت کند در غیر اینصورت برق غیرمجاز استفاده کرده است.

 رونمایی از طرح مدیریت مصرف برق ویژه بانوان 
طرح ملی آموزش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان در زمینه مدیریت مصرف برق تدوین و امروز رونمایی شد.
طرح ملی آموزش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان، (طرح روشنا) با هدف آگاه سازی و بهره مندی از ظرفیت‌های بانوان در زمینه مدیریت مصرف برق تدوین و امروز رونمایی شد.
<div id="video-display-embed-code_3750759"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2480536/3750759?width=350&height=250"></script></div>
بانوان به عنوان رکن مهم خانواده و اجتماع می‌توانند نقطه آغاز الگویی فراگیر در مصرف برق در جامعه امروز باشند و نقش مادران در فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم به اعضای خانواده و نیز حساس بودن آنان به مسائل زیست محیطی و توجه به حفظ منابع جهت نسل‌های آینده، تغییر نگرش آنان می‌تواند اثربخشی برنامه‌های آموزش مدیریت مصرف انرژی را افزایش دهد؛ لذا طرح ملی " آموزش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان، (طرح روشنا) " با هدف آگاه سازی و بهره مندی از ظرفیت‌های بانوان در زمینه مدیریت مصرف برق تدوین شده است و امروز رونمایی شد.
حائری معاون امور برق رو انرژی وزارت نیرو در جلسه هماهنگی رونمایی از طرح آموزش مدیریت مصرف، ویژه بانوان (طرح روشنا) گفت: اقدامات خوبی درباره مدیریت مصرف صورت گرفت و طرح آموزش مدیریت مصرف ویژه بانوان (روشنا) طرحی تکمیلی در جهت برنامه‌های اصلی وزارت نیرو است.
وی ادامه داد: سال برقی کشور در سه بازه خیلی گرم (۲۰ خردادتا پایان مرداد) بازه گرم (پایان مرداد تا مهرماه-اول فروردین تا ۲۰ مرداد) و بازه خنک (از پایان مهر تا اول فرودین) است که سرمایه گذاری صنعت برق برای بازه خیلی گرم است وسرانه مصرف بالا است؛ بطور مثال ۲۰ مرداد ۹۷ را با روز ۲۰ ابان ۹۷ مقایسه کردیم ۲۳ هزار مگا وات اختلاف مصرف داشت که اگر مصرف سرمایشی را به ۱۱ هزار مگاوات برسانیم ۱۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی خواهیم داشت.
معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو گفت: سال گذشته در بحث مدیریت مصرف با همکاری استانداران و دستگاه‌های دولتی، تغییر ساعات اداری را اعمال کردیم و باعث شد بیش از ۲ هزار مگا وات از سمت مصرف، صرفه جویی کنیم.
وی بیان کرد: امسال با اقدامات صورت گرفته در مدیریت مصرف، باعث شد اوج مصرف امسال نسبت به سال گذشته کمتر شود.
وی ادامه داد: بانوان می‌توانند به عنوان یک منبع برای ترویج مدیریت مصرف باشند، زیرا نقش مهمی برای جلوگیری از اتلاف و از بین رفتن سرمایه ملی دارند.

نظر شما