شناسهٔ خبر: 34108720 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای مدیریت مصرف انرژی؛

مدیریت مصرف برق ۱۲۵ اداره و سازمان

۱۲۵ اداره و سازمان دولتی و غیر دولتی در ارزیابی‌های انجام شده برای مدیریت مصرف همکاری لازم را داشته اند.

صاحب‌خبر -

تورج سروش در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛​ به طرح قطع برق ادارات و سازمان‌های پر مصرف بر اساس مصوبه هیئت وزیران و بخشنامه استانداری اشاره کرد و افزود: برق مشترکان پر مصرف در زمان اوج مصرف (یعنی از ساعت ۱۲ تا ۱۶) قطع می‌شود و با بازدید مجدد ارزیابان در صورت اصلاح مصرف، برق آن سازمان یا اداره وصل خواهد شد و در غیر این صورت با ارسال اخطار مجدد، قطع برق ادامه خواهد داشت.
وی به موارد ابلاغیه استانداری اشاره کرد و گفت: بر اساس این ابلاغیه، سازمان‌ها و ادارات باید مصرف برق خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (تابستان گذشته) ۱۰ درصد کاهش دهند.
سروش افزود: همچنین رعایت دمای ۲۵ درجه سانتیگراد به عنوان دمای سرمایشی ادارات و استفاده از مولد‌های خود تامین در محل سازمان‌ها در زمان اوج مصرف، از الزامات دیگر این ابلاغیه است.
رئیس کمیته پایش، نظارت و مدیریت مصرف برق سازمان‌ها و ادارات گفت: بر این اساس، با تشکیل ۲۵۰ تیم ارزیاب نسبت به بازدید‌های میدانی از محل ادارات و سازمان‌های مورد نظر، اقدام شد.
وی اضافه کرد: همزمان با بازدید‌های میدانی، در ستاد شرکت توزیع برق تهران بزرگ، ​کمیته‌ای با عنوان پایش و نظارت بر مدیریت مصرف سازمان‌ها و ادارات تشکیل شد که این کمیته پس از ارزیابی‌های انجام شده مناطق، نسبت به بررسی وضعیت بار مصرفی مشترکان از نظر میزان مصرف انرژی و ورود مولد‌ها در زمان اوج مصرف، کنترل‌های لازم را انجام می‌دهد.
سروش با بیان اینکه بسیاری از سازمان‌ها همکاری‌های خوبی را در زمینه اجرای این ابلاغیه داشتند افزود: این بازدید‌ها تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.
رئیس کمیته پایش مصرف برق با اشاره به همکاری نکردن بعضی از سازمان‌ها و ادارات در خصوص الزامات ابلاغیه صادر شده استانداری گفت: قبل از قطع برق سازمان‌ها و ادارات پرمصرف، ابتدا اخطار‌های لازم برای این سازمان‌ها ارسال شده و پس از بازدید مجدد ارزیابان شرکت توزیع برق تهران بزرگ، ​در صورت رعایت نکردن اخطارها، دستور قطع برق صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه در هفته ۲ نوبت گزارش به استانداری ارسال می‌شود افزود: این سازمان‌ها باید با شرکت توزیع برق تهران بزرگ همکاری کنند و امیدواریم پس از یک مرحله از قطع برق، این سازمان‌ها در خصوص مدیریت مصرف اقدام کنند.

نظر شما