شناسهٔ خبر: 34134361 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

يادداشت

صاحب‌خبر -

ابراهيم علي آبادي

درد را جدي بگيريد. فرقي نمي‌کند کدام بخش و اندام از بدن درد کند. فرقي نمي‌کند ميزان درد کم باشد يا زياد. درد معمولا خود بيماري نيست، بلکه نشان و هشدار يک بيماري است.

بنايراين از دردهايي که در اندام‌هاي مختلف بدن احساس مي‌کنيد سرسري نگذريد و حتما با تداوم چند روزه آن، در پي چاره‌جويي و مراجعه به پزشک باشيد. دردهاي گذرا معمولا توجه ما را جلب نمي‌کنند، به‌خصوص وقتي دچار سردرد مي‌شويم آن‌را به حساب خستگي، گرما، عصبانيت و استرس و اضطراب زندگي روزمره مي‌گذاريم و با يک مسکن و کمي استراحت به آساني از روي آن عبور مي‌کنيم. اما سر درد هم مثل تمام دردهاي ديگر مي‌تواند يک علامت هشدا دهنده باشد. سردردهاي ميگرني که البته تکليف‌شان مشخص است و افرادي که دچار چنين سردردهايي مي‌شوند مي‌دانند در صورت حمله ميگرني چه بايد بکنند.

اما برخي سردردهاي پرتکرار و حمله‌اي که ناگهاني آغاز مي‌شوند را نبايد به حساب سردردهاي ميگرني گذاشت. اين سر دردها ممکن است نشان مشکلي مهم در ناحيه سر و مغز باشند؛ نشان از اختلالاتي چون تومور، عفونت‌، بيماري‌هاي عروقي يا آسيب‌هاي جمجمه.

بنابراين سردردهاي جديد را جدي بگيريد.با وجود اين‌که تنها 2 درصد از اين نوع سردردها ممکن است نشان از تومور مغزي باشند، اما سردردهاي خيلي شديد و ناگهاني که نيمه شب شما را از خواب بيدار مي‌کنند، نياز به امدادهاي اورژانسي دارند.

نظر شما