شناسهٔ خبر: 34110669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کرمان

هشدار درباره گرانفروشی گوشت مرغ در بازارهای استان

خبرگزاری صداوسیما

در نشست ستاد تنظیم بازار استان کرمان؛ درباره گرانفروشی گوشت مرغ در سطح استان هشدار داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان ، آقای دهقان سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کرمان دراین جلسه گفت: درحالی که نهاده های دامی هشدار درباره گرانفروشی گوشت مرغ در بازارهای استانبین مرغداران کرمان و یزد با قیمت یکسان عرضه می شود اما هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازارهای کرمان یک هزار تومان گرانتر از بازارهای یزد است و اگر این روند ظرف سه روز آینده اصلاح نشود از راهکارهای دیگری چون ممنوع کردن صادرات مرغ از استان کرمان استفاده خواهیم کرد .
آقای عباسی مدیر توسعه سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه گفت: امسال میزان جوجه‌ریزی در مرغداری های استان حدود 100 هزار قطعه افزایش یافته است اما به بهانه آنکه تعدادی از مرغ‌ها به علت گرمای هوا تلف شدند و صادرات مرغ از استان هم آزاد شده است، شاهد افزایش قیمت مرغ در سطح استان کرمان هستیم و این درحالیست که مشکل تلف شدن مرغ ها در استان های هشدار درباره گرانفروشی گوشت مرغ در بازارهای استانهمجوار هم وجود دارد اما آن ها گوشت مرغ را ارزانتر عرضه می کنند.
آقای رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: در صورت نیاز به وارد کردن مرغ به منظور کنترل قیمت ، با واردات مرغ زنده به استان موافق هستیم.
در این جلسه همچنین افزایش قیمت سیمان ، شن و ماسه در استان کرمان بررسی و اعلام شد این گرانی ناشی از افزایش قیمت این مصالح در سطح کشور است .

همچنین اعلام شد نرخ شن ، ماسه و بتن در نقاط مختلف بسته به مسافت ها متفاوت است که با بررسی های صورت گرفته روی کلیه مواد موجود در بتن ، قیمت تمام شده بتن توسط اتحادیه 158 هزار تومان برای هر مترمکعب اعلام شده است که این نرخ باید پس از طرح در کمیته ویژه به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

در این جلسه سرپرست معاونت اقتصادی استاندار کرمان همچنین با اشاره به ذخیره سازی اقلام استراتژیک در انبارهای استان گفت: 3 هزار و 500 تن شکر در انبارهای استان کرمان موجود است که درصورت موافقت ستاد تنظیم بازار کشور ، بخشی از آن را در شهرستان های استان توزیع می کنیم .

نظر شما