شناسهٔ خبر: 67675012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس علوم مذهبی:

امام حسین علیه‌السلام بزرگترین نشانه الهی برای شناخت راه خدا است

بندرعباس- یک کارشناس مذهبی گفت: توجه به نشانه‌های الهی یک ابرازی است که می‌تواند جلوی گمراهی‌ها را بگیرد و یکی از مهم‌ترین و بزرگترین نشانه‌های الهی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی دانش یکشنبه شب در مراسم خیمه‌گاه حضرت علی اصغر علیه السلام بندرعباس اظهار کرد: ما باید در این ایام تلاش کنیم تا ارتباط خود را با سید الشهدا علیه‌السلام و به تبع آن با حضرت حجت بن الحسن علیه‌السلام تقویت کنیم و یکی از ابعاد و راه‌های تقویت این ارتباط گریه بر سیدالشهدا علیه‌السلام است چرا که حضرت حجت علیه‌السلام مکرراً برای غریبی جدشان گریه می‌کنند و ما می‌توانیم در این امر یاری دهنده امام عصر (عج) باشیم.

وی افزود: برای اینکه ما را از مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام دور کنند موانع زیادی ایجاد شده است اما ابزارهایی هم توصیه شده است که جلوی گمراهی ما می‌گیرد که نخستین ابزار در جلوگیری ضلالت انسان‌ها طبق بیان سیدالشهدا علیه‌السلام عقلانیت است لذا امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا مکرراً به لشکر دشمن می‌فرمودند که از عقل‌هایتان استفاده کنید.

شیخ مهدی دانش بیان کرد: تقلید کورکورانه و تکبر دو موضوع دیگری است که می‌تواند انسان را به گمراهی و حتی کفر برساند چنانچه تکبر شیطان را به سمت کفر برد بنابراین اگر در دل ما ذره‌ای تکبر وجود داشته باشد حکایت از این دارد که وارد وادی ایمان نشده‌ایم.

این سخنران مذهبی گفت: باید در زندگی خود جست و جو کنیم و ببینیم آیا به تمام احکام الهی و به تمام گفتار معصومین پایبند هستیم یا اینکه احکام و دستورات الهی را گزینشی می‌پذیریم اگر قرار باشد گزینشی در اجرای احکام الهی عمل کنیم و بخشی از دستورات الهی را اشتباه تلقی کنیم وارد وادی کفر خواهیم شد.

وی ادامه داد: رمز موفقیت اصحاب سیدالشهدا علیه‌السلام تسلیم محض بودن در برابر امام حسین علیه‌السلام بود آن‌ها تمام دستورات الهی را که به واسطه امام به آن‌ها می‌رسید بی‌چون و چرا اجرا می‌کردند و همین امر راز جاودانگی آن‌ها شد.

شیخ مهدی دانش تصریح کرد: توجه به نشانه‌های الهی دیگر ابرازی است که می‌تواند جلوی گمراهی‌ها را بگیرد و یکی از مهم‌ترین و بزرگترین نشانه‌های الهی هم حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است که تمام حرکاتش میزانی برای نجات مردم بود.

این کارشناس علوم دینی خاطرنشان‌کرد: رفتن به سوی اکثریت ممکن است از دیگر عوامل گمراهی باشد؛ اکثریت بودن حقانیت نمی‌آورد از این رو باید حواسمان در این حوزه نیز جمع باشد.

نظر شما