شناسهٔ خبر: 34079619 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

راه ایستادگی در برابر دشمن، تمسک به فرهنگ قرآنی است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر این‌که پیروزی انقلاب اسلامی قرآن را از مهجوریت خارج کرد، گفت: راه ایستادگی در برابر دشمن، تمسک به فرهنگ قرآنی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز(۲۳ تیر) در جمع قرآن‌آموزان روستای قزل دیزج تبریز اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گرایش گسترده مردم به سمت بهره مندی از آموزش های قرآنی هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر قرائت، فهم، حفظ و تدبر در قرآن، خاطرنشان کرد: نباید در این عرصه‌ها توقف کرد؛ چراکه همه اینها مقدمه‌ای برای عمل به قرآن کریم است. اگر به قرآن عمل کنیم، دشمنان هیچ گاه نمی‌توانند بر ما غلبه یابند.

وی با اشاره به این‌که قبل از انقلاب، قرآن در مهجوریت کامل و مختص قبرستان بود، گفت: انقلاب خدمات ارزشمندی داشت که خدمات فرهنگی آن بسیار چشمگیرتر است، در حقیقت پیروزی انقلاب و بیداری‌های اسلامی به برکت قرآن بوده است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: قرآن یاد داده که در برابر ظلم ایستادگی کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنیم که به برکت قرآن موفقیت‌های بزرگی را کسب کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه قرآن وعده داده که پیروزی با ماست و از تهدیدات دشمن نترسید، گفت: 40 سال است ما را تهدید می کنند و می ترسانند ولی امام با تکیه به قرآن، وعده پیروزی داده است.

وی با اشاره به این‌که راه ایستادگی در برابر دشمن، تجهیز به فرهنگ قرآنی است، گفت: دشمن می‌داند با توپ و تفنگ کاری نمی‌تواند بکند، ولی امروز می‌بینند که توپ و تانک اثر ندارد، از این رو با جنگ نرم و فرهنگی به دنبال از بین بردن هویت دینی ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: وقتی پهباد آمریکا را ساقط کردیم، هر روز تهدید می‌کنند که اگر می‌توانستند حتما می‌زدند اما توان آن را ندارند. حکام آمریکایی دور هم جمع شدند ولی نتوانستند کاری کنند.

نظر شما