شناسهٔ خبر: 34058201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جشنی مردمی با پرچم ولایت و کرامت در منطقه قم‌تپه تبریز

همزمان با دهه کرامت؛ جشن میلاد مسعود حضرت ثامن الحجج(ع) به همت کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) منطقه قوم‌تپه تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد فرخنده و مسعود حضرت علی بن موسی الرضا(ع) جشن کرامت به همت کانون فرهنگی هنری امام حسین(ع) قم‌تپه تبریز با همکاری پایگاه مقاومت بسیح شهید شریفی  آیت الله دستغیب برگزار شد.

این مراسم که با حمایت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی برگزار شد، با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، نواجوانان و خانواده ها در پارک سربازان گمنام قم‌تپه همراه بود.

 

 

برپایی ایستگاه نقاشی کودکان، اجرای مسابقه قرآنی، قرائت جمعی صلوات خاصه امام رضا(ع)، اجرای برنامه از سوی یکی از حافظان قرآن با چند زبان زنده دنیا، سرود و تواشیح نوجوانان مسجدی، مولودی‌خوانی، برپایی ایستگاه صلواتی و قرائت دل‌نوشته‌های رضوی از سوی نوجوانان منطقه از دیگر برنامه های جنبی این جشن کریمانه بود.

«محمد هادی‌نیا»، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی طی سخنانی در این مراسم با تأکید بر این‌که دهه کرامت فرصتی برای ترویج نشاط معنوی با مشارکت مردمی در برنامه‌های مذهبی و فرهنگی است، اظهار داشت: توجه به سبک زندگی رضوی و نگاه کریمانه در زندگی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه امروز را برطرف کند.

 

 

وی الگوپذیری از سیره و سنت ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: زندگی بر پایه احترام متقابل، توجه به آموزه های دینی و قرآنی، احترام و محبت منجر به تربیت صحیح فرزندان در محیط خانواده می شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای هدایای فرهنگی از نفرات برتر مسابقه نقاشی، نوجوانان فعال و برگزیده مسابقات فرهنگی و ورزشی تجلیل بعمل آمد.

 

نظر شما