شناسهٔ خبر: 34015019 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرپرست برنامه اکتشاف انسانی ناسا تغییر کرد

سرپرست برنامه انسانی ناسا تنها چند ماه پس از آنکه معاون رئیس جمهور آمریکا به این آژانس برای فرستادن انسان به ماه تأکید کرده بود، تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ورج، سرپرست برنامه انسانی ناسا تنها چند ماه پس از آنکه مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به این آژانس برای فرستادن انسان به ماه تأکید کرده بود، تغییر کرد. 

ویلیام جرستمن مایر که سرپرست برنامه انسانی ناسا بود بنابر دستور جیم برایدنستاین، مدیر ناسا به عنوان مشاور ویژه برای سرپرست معاونت ناسا انتخاب شد. 


ویلیام جرستمن مایر، سرپرست برنامه اکتشاف انسانی ناسا

ناسا که هنوز برای جایگاه قبلی مایر کسی را انتخاب نکرده گفته است: اولویت این آژانس برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارسال انسان به ماه تا 5 سال دیگر است. 

مدیر ناسا طی یک یادداشت به سایت خبری ورج گفته است: «همانطور که می‌دانید، ناسا یک چالش جسورانه برای قرار دادن نخستین زن و مرد بعدی در ماه را تا سال 2024 و با تمرکز بر هدف نهایی ارسال انسان به مریخ راه انداخته است».


جیم برایدنستاین، مدیر ناسا

مدیر ناسا در حالی ویلیام  جرستمن مایر  را  از سمت خود برکنار کرد که وی بسیاری از بزرگ‌ترین پروژه‌های ناسا را نظارت  کرده است؛ عملیات در ایستگاه فضایی بین‌المللی، توسعه راکت بزرگ ناسا، سیستم راه‌اندازی فضایی، برنامه خدمه تجاری و ابتکار عمل برای راه اندازی فضاپیمای تجاری همگی توسط مایر نظارت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما