شناسهٔ خبر: 33993838 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استفاده ارتش انگلیس از فناوری لیزری و رادیویی جنگی

ارتش انگلیس قصد دارد از تسلیحات لیزری و مبتنی بر فرکانس‌های رادیویی به منظور مقابله با نیروهای دشمن استفاده کند، این تسلیحات بر روی هلکوپتر و تجهیزات نظامی دیگر نصب می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، ارتش انگلیس قصد دارد از تسلیحات لیزری و مبتنی بر فرکانس‌های رادیویی به منظور مقابله با نیروهای دشمن استفاده کند، این تسلیحات بر روی هلکوپتر و تجهیزات نظامی دیگر نصب می شوند، به همین منظور قراردادی به ارزش 162 میلیون دلار میان وزارت دفاع انگلیس و برخی شرکت های خصوصی در این کشور منعقد شده تا نسل جدیدی از سلاح های مبتنی بر انرژی های نوین تولید شوند.

سلاح های یادشده از نوع هدایت شونده هستند و قرار است استفاده آزمایشی از آنها تا سال 2023 آغاز شود. علاوه بر نیروی هوایی، نیروی دریایی انگلیس و وسایل نقلیه زرهی ارتش این کشور هم از سلاح های مذکور استفاده خواهند کرد.

بنا بر اعلام ارتش انگلیس، سلاح های جدیدی لیزری و رادیویی ساخت این کشور از قدرت تخریبی فوق العاده ای برخوردار بوده و با سرعت نور قادر به حرکت هستند.

تلاش های وزارت دفاع انگلیس برای تولید چنین سلاح هایی در سال 2017 اغاز شد و در مرحله اول قراردادی میان وزارتخانه مذکور و کنسرسیوم انگلیسی دراگ ان فایر منعقد شد تا سلاح لیزری هدایت شونده LDEW تولید شود. انتظار می رود آزمایش این سلاح در سال جاری میلادی صورت بگیرد و سه پروژه دیگر نیز در نوبت اجرا قرار بگیرند.

سلاح های لیزری یادشده قادر به نابودی هدف با گرما و شوک های حرارتی بوده و سلاح های رادیویی نیز برای جنگ الکترونیک و مختل کردن رایانه ها به کار می روند. انگلیس سرمایه گذاری برای تولید سلاح های رادیویی را از 30 سال قبل آغاز کرده و قصد دارد توانایی های خود را در این زمینه هم ارتقا دهد.

انتهای پیام/

نظر شما