شناسهٔ خبر: 33965523 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه

مقاومت و ایستادگی رمز پایداری و بقای انقلاب اسلامی

فرمانده کل سپاه، مقاومت و ایستادگی را رمز جاودانگی، پایداری و بقای انقلاب اسلامی و کشور دانست

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه در عرصه اقتداربخشی و صیانت از امنیت و آرامش مردم اظهار داشت: نیروی زمینی سپاه یک نیروی راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که در تمام ابعاد ارتقا یافته و رشد و پیشرفت داشته است.
وی افزود: طراحی نیروی زمینی سپاه برای تکمیل نقشه قدرت واقعی است و این نیرو در همه ابعاد پیشرفت‌های خوبی داشته است.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر نقش خلاقیت در برتری میدانی، اظهار کرد: امروز نیروی زمینی سپاه در عرصه بکارگیری خلاقیت و اندیشه از نیرو‌های زمینی برتر در دنیاست، در همه ابعاد به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود و این نیرو تجارب فراوانی را در دوران دفاع مقدس بدست آورده است.
فرمانده کل سپاه با تبیین ابعاد قدرت در نیروی زمینی سپاه اضافه کرد: به فضل الهی با حضور نیروی زمینی سپاه و سایر نیرو‌های مسلح مدافع انقلاب و کشور، ما در هیچ جنگی در روی زمین شکست نخواهیم خورد.
وی ادامه داد: جوهر اصلی نیروی زمینی سپاه محبت، معنویت، ایمان، غیرت، پاکی، اخلاص، امید و ایمان است و این نیرودر قلب‌های مردم جایگاه رفیعی دارد.
سرلشکر سلامی با قدردانی از همت و مجاهدت‌های فرماندهان و رزمندگان شجاع نیروی زمینی سپاه در صیانت از امنیت ایران اسلامی تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه محکم و مطمئن است و در پیروزی‌ها و افتخارات این سرزمین نام و آوازه این نیروی با صلابت به چشم می‌خورد.
وی در ادامه تاکید کرد: شما رزمندگان نیروی زمینی نقش برجسته و تعیین کننده‌ای در دفاع از انقلاب و ملت ایران داشته اید و با حضور و مشارکت در متن حوادث و نبرد‌های بزرگ نقش آفرینی‌های حماسی و جاودانی برای نگارش در تاریخ اسلام رقم زده اید.
سرلشکر سلامی با اشاره به تحولات اخیر و آنچه در عرصه رویارویی با جبهه دشمن می‌گذرد، تصریح کرد: با گذشت زمان فضای منازعه ما با دشمنانمان وسعت می‌یابد در این حال تهدید‌ها از شکل نظامی به عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و نیابتی، تغییر وضع داده اند؛ دشمنی‌ها ثابت مانده، اما رو به تزاید رفته و عمق و ژرف پیدا کرده و آنچه تقلیل یافته، استراتژی هاست.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه راهبرد‌های دشمن؛ متغیر، گاهی نظامی، گاهی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و گاهی هم ترکیبی هستند، تصریح کرد: امروز دشمن در همه عرصه‌ها فعال است و در واقع ما در یک جنگ تمام عیار و همه جانبه با دشمن به سر می‌بریم.
فرمانده کل سپاه با اشاره به فرسوده شدن توان دشمن و ناتوانی در جایگزین سازی و تاکید بر ظرفیت‌های ایران اسلامی برای جایگزین کردن قوای جدید گفت: امروز بحمدالله ما قدرت جایگزینی متنوعی داریم و همواره تازه می‌شویم؛ نیروی انسانی مومن و انقلابی به عنوان عنصر اصلی قدرت همچون رود خروشان در سپاه جاری است و اجازه نمی‌دهد هیچگاه کهنگی به سراغ ما بیاید.
سرلشکر سلامی با بیان اینکه میدان جهاد هر وقت مشتعل می‌شود حضور و عطش نیرو‌ها برای جهاد و میل به شهادت بیشتر می‌شود، گفت: هر شهیدی که می‌آید همه شوق شهادت پیدا می‌کنند؛ مانند آنچه در ماجرای شهید محسن حججی به عنوان ماجرایی که بسیار درس آموز بود و بشارت و دستاورد فراوانی داشت، پدیدار شد.
وی افزود: جوانان جامعه ما در هنگام خطر و نیاز انقلاب و کشور از همه چیز خود دست می‌کشند و مجاهد می‌شوند و حتی درخواست حضور در سرزمین‌های دوردست برای دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و ایران را دارند.
سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه نیروی زمینی همه قدرتش برای غلبه بر دشمن را از ایمان می‌گیرد، گفت: اولین عنصر که باید همواره و در همه شرایط تقویت شود، ایمان است که از قله‌ها یعنی از دل، کلام، رفتار، محبت، تعبد، پذیرش مخاطرات و حضورفرمانده می‌جوشد.
وی خاطرنشان کرد: گوهر معنابخش درونی ایمان را باید برای همه شرایط به خصوص در میدان‌های نبرد و مقابله با تهدیدات دشمن تقویت کنیم، زیرا نیروی زمینی در مصاف با دشمنان ابتدا با روح خود و سپس با جوارح و تجهیزات می‌جنگد.
فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه بدخواهان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز در نقطه حداکثری میدان دشمنی با ملت ایران قرار دارند، مقاومت و ایستادگی را رمز جاودانگی، پایداری و بقای انقلاب اسلامی و کشور دانست و افزود: مقاومت در این شرایط به معنای ایستادگی در زمان و نه پایداری در یک نقطه است.

سردار پورجمشیدیان
 تدابیر نیروی زمینی سپاه برای حرکت پرشتاب دفاع از کشور و نظام 
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: ادامه تدابیر برای حرکت پرشتاب نیروی زمینی سپاه در مسیر دفاع از ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی از برنامه‌هایی است که در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه انجام خواهد شد.
به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان با اشاره به اهمیت برگزاری همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: ما طبق یک برنامه ریزی مدون همه ساله فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه را برای همایش دعوت می‌کنیم که هدف اصلی آن بررسی عملکرد اقدامات یک ساله است.
وی افزود: هدف دیگر این همایش بررسی عملکرد یگان‌های عملیاتی در مناطق مرزی جنوب شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور است که نیروی زمینی سپاه در این مناطق مهم مسئولیت امنیت را به عهده دارد.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در ادامه اظهار کرد: بررسی نقاط ضعف و قوت و راهکار‌های لازم برای تقویت یگان‌های عملیاتی ما از دیگر اهداف همایش فرماندهان نیروی زمینی سپاه است.
وی با بیان اهمیت برگزاری برنامه‌های معنوی برای فرماندهان و خانواده‌های فرماندهان نیروی زمینی سپاه ادامه داد: برنامه‌های معنوی برای فرماندهان و خانواده‌های آنان در نظر گرفته ایم که این برنامه‌ها را همزمان با همایش برگزار خواهیم کرد.
سردار پورجمشیدیان گفت: برگزاری جشنواره مالک اشتر نیروی زمینی سپاه دیگر برنامه‌ای است که در کنار همایش فرماندهان برگزار می‌کنیم و موفق‌ترین یگان‌ها، رده‌ها و قرارگاه‌ها بر اساس عملکرد سال گذشته معرفی و تجلیل خواهند شد.
وی با اشاره به برنامه‌های ستادی و عملیاتی ابلاغی به نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: ادامه تدابیر برای حرکت پرشتاب نیروی زمینی سپاه در مسیر دفاع از ملت ایران، انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی از برنامه‌هایی است که در همایش فرماندهان انجام خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی
 بصیرت سیاسی برای پاسدار واجب، اما جناح‌بندی سیاسی حرام است 
نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه بصیرت سیاسی برای پاسدار واجب، اما جناح‌بندی سیاسی، حرام است، گفت: مرز این دو مسئله جبهه انقلاب است، همه در جبهه انقلاب هستیم، اما در جناح بندی‌های سیاسی نیستیم.
به گزارش سپاه نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین عبداله حاجی‌صادقی در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه در مشهد، با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه باید به لحاظ قدرت و قوت آماده باشد، اظهار داشت: قدرت سازی برای تامین امنیت و گرفتن جسارت از دشمن، رسالت پاسداران انقلاب است.
وی افزود: این موضوع به صراحت در قرآن کریم آمده است که برای تأمین امنیت اگر قوی بودید جسارت را از دشمن می‌گیرید.
نماینده، ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: اولین پاسداران را اهل بیت علیهم‌السلام می‌دانیم که سنگرنشین خط مقدم دفاع و مقابله با تهدید‌ها و دشمنی‌ها ضد اسلام ناب بودند.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی یکی از اقدامات معصومین را راهبرد تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها عنوان و بیان کرد: امام رضا (ع) فتنه مامونی را به فرصت تبدیل کرد و با تبیین مرز ولایت از خلافت، دشمن را شکست داد و ما نیز باید پاسداری را از این امام عزیز یاد بگیریم.
نماینده، ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه ما پاسداری را شغل نمی‌دانیم بلکه این رسالت مهم و میراثی از اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: پاسداری از دین بزرگ‌ترین مطالبه خدا از مومن است و قرآن مومن ثابت قدم را مومن مجاهد و سنگرنشین می‌داند.
وی یادآور شد: محور اصلی اقدامات امام رضا (علیه‌السلام) در شهر‌ها بیان مرز خلافت و ولایت و نیز تبیین حقیقت ولایت بود.
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح منش و رفتار و سیره امام رضا (علیه‌السلام) در مقابله با مأمون تاکید کرد: رفتار امام رضا (ع) چند درس بزرگ به ما می‌دهد و یکی از آن‌ها این است که پاسداری تنها به داشتن شجاعت نیست که البته شجاعت لازم است و درک عمیق می‌خواهد، اما اولین درس ما شناخت فتنه و نوع عملیات دشمن است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی اشراف اطلاعاتی بر برنامه‌های جبهه دشمن را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: امام رضا (علیه‌السلام) به بشریت آموخت که بر فتنه اشراف و تسلط دارند و مقام معظم رهبری نیز در مکتب رضوی نشان داده اند در زمینه تسلط بر فتنه شاگرد خوبی برای آن امام همام هستند.
نماینده، ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه اشراف رهبری معظم انقلاب، دشمن را زمین گیر کرده است، تصریح کرد: ایشان با هوشمندی و بصیرت و ژرف اندیشی واقعیات پنهان جبهه استکبار را رویت و نشان داده اند که پاسداری از اسلام و انقلاب نیازمند درک همه جانبه بر وضعیت دشمنان است و صحنه محدودی ندارد.
وی اظهار کرد: پاسداران، سنگرنشینان انقلاب در همه صحنه‌ها هستند و صحنه اقتصادی، سیاسی، امنیتی و نظامی تفاوتی ندارد، اما چیزی که نباید در جبهه خودی به یک گروه محدود شویم.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه بصیرت سیاسی برای پاسدار واجب، اما جناح‌بندی سیاسی برایش حرام است، افزود: مرز این دو مسئله جبهه انقلاب است و خدا را شاکریم که در جبهه‌نشینی انقلاب و دفاع از ارکان آن پیشگام هستیم.
وی تاکید کرد: استکبار و دشمنان ما بدانند اگر تعرضی به ارکان انقلاب، ولایت، اسلامیت و اصول انقلاب کنند اولین گروه که جلوی آن‌ها می‌ایستد سپاه است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در ادامه با تاکید بر اینکه در زدن جبهه استکبار مصمم هستیم و در برابر آن بی‌طرف نیستیم، خاطرنشان کرد: در عین حال درجبهه انقلاب نیز متعلق به یک گروه نبوده و قیمت ما به فرمان حضرت امام (ره) قیمت انقلاب و نظام است.
وی افزود: تاریخ نشان داده است سپاه هرگز خرج گروه‌ها و افراد نمی‌شود، هرچند انتخابات مهم است، اما روسای جمهور، مجلس و ... می‌آیند و می‌روند و آنچه می‌ماند جبهه انقلاب اسلامی و سپاه به عنوان پاسدار این انقلاب گفتمان ساز است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه یکی از محور‌های درس‌های عقیدتی در سازمان‌ها باید فتنه شناسی باشد، اظهار کرد: به تعبیر امام علی (علیه‌السلام) فتنه تاریک کننده است یعنی از بین برنده بصیرت و از کار اندازنده نیروی جهادی است.
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: درس دوم این است که حقیقت دین در ولایت تجلی می‌یابد و نمی‌شود دین را جای دیگر یافت.
وی به کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: این سخنان به سال ۵۳ یعنی قبل از انقلاب تعلق دارد و در آن‌جا آمده که جامعه بی ولایت جامعه مرده است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی متذکر شد: آمریکا امروز می‌گوید جامعه بی ولایت برای ما بی‌خطر است و امام رضا (علیه‌السلام) به ما آموخت حقیقت دین ولایت و حاکمیت الله است.
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه حکومت دینی حکومت ولایی است، گفت: جامعه مرده و بی ولایت برای امریکا و استکبار خطر ندارد، ۴۰ سال است در سایه ولایت الله زندگی می‌کنیم و رهبری معظم برای ۴۰ سال بعد نیز بیانیه می‌دهند که نشانه جامعه زنده و با ولایت است.
وی با بیان اینکه امروز پاسداری علاوه بر بصیرت و شجاعت صراحت می‌خواهد، گفت: سراغ داریم کسانی که اهل بصیرت بودند، ولی شجاعت ابراز آن را نداشتند.
نماینده، ولی فقیه در سپاه در پایان تاکید کرد: برای پاسداری از انقلاب اسلامی، از سپاه حفاظت کنید و نگذارید حقیقت آن که روحیه معنوی و انقلابی است دچار خدشه و آسیب شود.

سردار "سید حسین مرتضوی" فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه شد
سردار سید حسین مرتضوی در مراسمی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه
به عنوان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه معرفی شد.
همزمان با برگزاری همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه با حضور سرلشکر سلامی ، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن الائمه(ع) نیروی زمینی سپاه شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبداله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه ، حجت الاسلام محمد هادی رضایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه و سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز حضور داشتند.
در این مراسم سردار سلامی فرمانده کل سپاه هم از زحمات سردار منصوری فرمانده فقید قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه تقدیر و تشکر کرد.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور
ایران اسلامی به قدرت معتبر منطقه ای تبدیل شده است
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در همایش فرماندهان و مسئولان نیروی زمینی سپاه که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به اقتدار ایران اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز به یک قدرت معتبر منطقه‌ای تبدیل شده است و این برای آمریکا قابل تحمل نیست.
وی افزود: هدف قرار دادن پهپاد متجاوز دشمن که اخیرا اتفاق افتاد، شرایط را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد و این اقدام هیمنه آمریکا را شکست و پس ازاین رویداد همگان بیش از پیش دریافتند که ما قدرتمند هستیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه هوشمندی و دشمن شناسی مقام معظم رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن با معظم له زبانزد همه است، یادآور شد: با اتفاقات اخیر در استراتژی دشمن ابهام ایجاد شده و البته آن‌ها جمهوری اسلامی را رها نخواهند کرد؛ از این رو ما باید آمادگی‌های خود را در ابعاد مختلف از جمله مسائل اقتصادی افزایش دهیم و با بی اثر کردن تحریم‌ها توطئه دشمنان را خنثی کنیم.
سردار پاکپور با اشاره به اهمیت استفاده از توان داخلی برای رفع تحریم‌ها تاکید کرد: ما اگر در مقابل تحریم دشمنان ضعف نشان دهیم دشمن از این ابزار علیه ما استفاده خواهد کرد.
وی با اشاره به عهدشکنی آمریکا در برجام و هوشمندی مقام معظم رهبری در مقاومت فعال در برابر آمریکا عنوان داشت: ما نباید در مقابل دشمنان عقب نشینی کنیم، چون به همان میزان که ما در مقابل دشمن عقب نشینی کنیم آن‌ها جلو خواهند آمد و به همین دلیل مقابله با عهد شکنی دشمنان در برجام در دستور کار جمهوری اسلامی قرار گرفت.
فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: ما در عرصه فناوری به یک قدرت قابل ملاحظه تبدیل شده ایم و نیاز‌های دفاعی را خودمان تامین می‌کنیم.
وی اعمال راهبرد فشار به ایران از طریق ضربه زدن به اقتصاد را از برنامه‌های نظام سلطه عنوان و تصریح کرد: وظیفه ما پاسداران در این شرایط حضور پررنگ در صحنه برای رفع مشکلات ملت عزیز ایران است، همانطور که در امداد رسانی در حادثه سیل و زلزله این موضوع را نشان دادیم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه تصریح کرد: دکترین تهاجم به عمق دشمن که در رزمایش پیامبر اعظم ۱۲ تمرین شد در دستور کار نیروی زمینی سپاه است و متناسب با این دکترین، آموزش؛ امکانات و تجهیزات و تربیت نیروی رزمنده ورزیده، انقلابی و شجاع و مومن و بصیر فراتر از گذشته فراهم خواهد بود.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان با اشاره به اهمیت به روز بودن در حوزه تجهیزات دفاعی و فناوری گفت: پیشرفت در حوزه فناوری نظامی باید در دستور کار سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی قرار گیرد؛ قدرت پهپادی و موشکی نیروی زمینی سپاه نسبت به گذشته ارتقای چشمگیری یافته و این موضوع توان و قدرت ما را در عرصه نبرد افزایش می‌دهد.

نظر شما