شناسهٔ خبر: 33952611 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون سیاسی وزیر کشور:

دانشگاه ها استراتژی ایران در برجام را مشروع سازی کنند

عرف گفت: منطق امروز جمهوری اسلامی کاهش تعهد در مقابل کاهش تعهد است که باید دانشگاه ها این منطق را مشروع سازی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «جمال عرف» در نشست روسای دانشگاه که در دانشگاه الزهرا برگزار شد گفت: سال ۹۸ با چند حادثه بزرگ شروع شد و ادامه خواهد داشت. درگیر شدیدترین تحریم های غیرقانونی و ظالمانه هستیم.

 

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: منطق تحریم شناسایی نقاط آسیب پذیر و فشار بر روی آن است.علی رغم جنبه بیرونی که هدف تحریم سیاسی نشان داده می شود اما هدف اجتماعی است تا مردم را تحت فشار قرار دهند و تا علیه نظام باشند.

 

وی ادامه داد:در برجام طرف مقابل زیر میز زد‌. تحریم ها موجب می شود تا مردم مقاوم تر شوند. یکی از رسالت های بزرگ دانشگاه ها مشروع سازی این مقاومت ها است. این مقاومت را در مقابل اقدام غیرقانونی تحریم برای مردم مشروع کنیم.

 

عرف با اشاره کاهش تعهدات برجام از سوی ایران گفت:دولت یکسال ایستاد تا ببیند طرف مقابل چه می کند. ما با کاهش تعهدات برجامی اتمام حجت کردیم و حقانیت جمهوری اسلامی اثبات شد. منطق امروز جمهوری اسلامی کاهش تعهد در مقابل کاهش تعهد است که باید دانشگاه ها این منطق را مشروع سازی کنند.

 

وی ادامه داد: باید استراتژیک مقاومت را برای افکار عمومی مشروع کنیم و تاب مردم را افزایش دهیم. این تاب آوری هم چند بعد دارد. نمی شود در زمان جنگ اقتصادی با ساز و کار شرایط عادی کار را انجام داد، باید تغییر داد. اگر شرایط بحران است باید مدیریت بحران صورت گیرد.

 

معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: بعد دیگر گفتمانی است. باید در عرصه گفتمانی هم دال های مرکزی و شناوری را طراحی کنیم. در عزت ملی و عزم ملی دال هایی است که می توان استفاده کرد.

 

وی با اشاره به بعد رفتاری گفت:متاسفانه مردم به نهادهای حاکم اعتمادشان کاهش یافته است با رفتارهای شفاف این اعتماد از دست رفته را بازگردانیم.با این ابعاد می شود بخشی از این تاب آوری را در جامعه ایجاد کرد.

 

عرف با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت از ابعاد این انتخابات است. از دانشگاه انتظار بحث مشارکت است.

 

وی ادامه داد: یکی از نگرانی ها این است با توجه به فشارهای جامعه ممکن است مشارکت در انتخابات کاهش یابد، به نظرم دانشگاه باید در افزایش مشارکت کمک کنند، باید اتاق های فکر دانشگاه ها برای افزایش مشارکت فکر کنند تا میانگین مشارکت ها کاهش نیابد‌. میانگین مشارکت ۶۰/5 است.

 

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تنها نقطه حل و فصل مناقشات ما صندوق رای است گفت: برخی ها می خواهند این قدرت صندوق را کم کنند باید این صندوق همچون گذشته قوی باشد. باید برای این مشارکت فکر کنیم. قدرت اجتماعی در این صندوق دیده می شود.

نظر شما