شناسهٔ خبر: 33890475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از ابتدای امسال تاکنون؛

برداشت ۱۰۲ هزارتن محصول کشاورزی در استان

خبرگزاری صداوسیما

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۲ هزار تن انواع محصول زراعی شامل گندم، جو، و کلزا در کهگیلویه وبویراحمد برداشت شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد،مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: سالانه ۴۴۵ هزار تن محصول شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی کلزا،چغندر قند، محصولات جالیزی، سبزیجات و گیاهان علوفه ای در این استان برداشت می شود.
عیسی راستین نسب افزود:این مقدار محصول در ۱۶۵ هزار هکتار از مزارع مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.
وی ادامه داد: امسال تاکنون ۶۰ هزار تن گندم سیلویی، نزدیک به ۱۰ هزار تن گندم بذری و بیش از ۲ هزار تن دانه های روغنی کلزا از کشاورزان خرید تضمینی شده است.
راستین نسب میزان تولید جو در استان را ۲۸ هزار تن برآورد کرد و افزود: به دلیل پایین بودن قیمت خرید تضمینی کشاورزان از خرید تضمینی این محصول استقبال نکردند.
وی اضافه کرد: جو تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد در بازار آزاد به فروش رسید.
راستین نسب با اشاره به اینکه همه محصولات زراعی کهگیلویه و بویراحمد از جمله گندم، جو، کلزا و چغندر قند خرید تضمینی می‌شود گفت: زیر پوشش قرار دادن بیمه محصولات کشاورزی، توزیع کود و بذر به نرخ دولتی از دیگر برنامه های دولت برای رونق تولید در استان است.
وی ادامه داد: هم اکنون کشت ذرت دانه ای در مناطق گرمسیری استان در حال انجام است و انتظار می رود تا پایان فصل چهار تا پنج هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیر کشت این محصول برود.
راستین نسب تلاش برای کشت محصولات با نیاز آبی کمتر از جمله دانه های روغنی کلزا، محدودیت تولید محصولات پر آب مانند برنج و ترویج کشت محصولات جدید جهت بهبود بازار فروش از برنامه های جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری است.
کهگیلویه وبویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

نظر شما