شناسهٔ خبر: 68218958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: ملاک دولت چهاردهم اجرای قانون است

مشهد-ایرنا- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بنای دولت چهاردهم اجرای قوانین بالادستی، قانون برنامه هفتم توسعه و عمل براساس بودجه سالانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا علیزاده عصر جمعه پس از نشست اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی و تشکل‌های اقتصادی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: با تشکیل دولت چهاردهم احساس می شود که نشاطی در جامعه ایجاد شده که ارزشمند است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اولویت‌های کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح سیاست‌های ارزی و بازگشت نرخ ارز و تعادل قیمتی آن، رفع گرفتاری‌های ارزی فعالان اقتصادی، رفع ناترازی‌های انرژی و و آثار آن در بخش صنعت از اولویت‌های دولت و مجلس باید باشد.

صنایع نباید در اولویت قطعی برق قرار بگیرند

علیزاده با تاکید بر لزوم اجرای قانون در مورد ناترازی انرژی گفت: اگر قانون اعلام کرده که نباید صنایع در اولویت قطعی برق قرار گیرد، نباید آنها در اولویت قرار دارد، چرا که این امر منجر به بروز خسارت در بخش صنعت و اقتصاد کشور می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این کمیسیون با مشورت گیری از اتاق های اصناف و بازرگانی تلاش خواهد کرد از تمام ظرفیت خود برای رفع مشکلات و برداشتن موانع پیش پای بخش تولید استفاده کند.

علیزاده در پاسخ به سوالی در خصوص عدم تکمیل زنجیره فولاد در خراسان رضوی و موانع پیش روی آن گفت: تکمیل این زنجیره نیاز به اقدامات کارشناسی دارد، اگر محدودیت‌های آبی در منطقه سنگان خواف خراسان رضوی وجود دارد باید در صنایع مرتبط یا صنایع مادر که کم آب بر هستند، سرمایه گذاری شود.

وی اظهار کرد: اینکه سرمایه‌های خراسان رضوی از آن خارج شود بدون اینکه استان از آن بهره ای ببرد، جفا است، باید شرکتهای اقتصادی را متعهد کرد هر آنچه از منابع استان برداشت می کنند، سود حاصله از آن را به خراسان رضوی بازگردانند.

به گفته علیزاده نمی توان به نظاره نشست که منابع و سرمایه های استان خراسان رضوی به پایان برسد و چیزی برای نسل های آینده باقی نماند.

نظر شما