شناسهٔ خبر: 33868140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دستگیری کلاهبردار اینترنتی در کرج

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: فردی که از طریق کانال تلگرامی و تبلیغات برای جذب فالوور طعمه‌های خود را به خرید شارژ رایگان ترغیب و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌کرد، در البرز دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان و اظهار شکایت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به شبکه تلگرامی وی و فرزندش و برداشت غیرمجاز اطلاعات حساب آن ها بلافاصله موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان البرز افزود: پس از آن، کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شده و با اقدامات فنی صورت گرفته روی گوشی شکات موفق به شناسایی بدافزار مخربی شدند که زمانی که کاربران قصد خرید شارژ رایگان را داشته اند، بدافزار مورد نظر از طریق نرم افزار خرید شارژ رایگان وارد گوشی تلفن همراه آن ها شده و به اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کرده است.

وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی شماره تلفنی که اطلاعات گوشی شاکی و فرزند وی به آن ارسال می شد شدند و مشخص شد که شماره متعلق به خانمی در یکی از استان های غربی کشور است و بر اساس آخرین بررسی‌ها در حال حاضر در اختیار پسرش قرار دارد.

اقبالی افزود: به دنبال آن، متهم به پلیس فتا دعوت و ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما پس از مواجهه با مدارک و مستندات موجود به دسترسی غیرمجاز و برداشت از حساب  30 نفر از شهروندان در سراسر کشور به مقدار یک میلیارد ریال و تبدیل آن به ارز دیجیتال اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز اظهار کرد: نامبرده ابتدا از طریق کانال های تلگرامی اقدام به تبلیغ برای افزایش فالور در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده و پس از متقاعد کردن کاربران به نصب بدافزار از طریق درگاه بانکی به اطلاعات حساب (cvv و رمز دوم و ...) آن ها دسترسی یافته و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن ها می کرد.

وی خاطرنشان کرد: متهم با قرار وثیقه دو میلیارد تومانی روانه زندان شد؛ تاکنون بیش از 15 نفر از مالباختگان در سراسر کشور شناسایی شده‌ اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد؛ افرادی که با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، برای پیگیری شکایت خود به پلیس فتا استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت گسترده کلاهبرداران در فضای مجازی، کاربران از دانلود و نصب برنامه های کاربردی از منابع ناشناس و ارائه اطلاعات حساب از درگاه های ناشناس و غیرمجاز خودداری کنند.

انتهای پیام/د/1105/س/1/و

 

نظر شما