شناسهٔ خبر: 33846683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی:

در قالب طرح «یا ضامن آهو»۸۸ زندانی جرائم غیرعمد آزاد می شوند

مشهد-معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت:در قالب طرح «یا ضامن آهو»۸۸ زندانی جرائم غیرعمد خراسان رضوی آزاد می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سیدخلیل منبتی چهارشنبه ظهر در گفت‌وگو با خبرنگاران در حرم رضوی اظهار کرد: امسال از ابتدای دهه کرامت گل‌آرایی و فضاسازی به صورت خاص در سطح اماکن متبرکه آغاز خواهد شد و در شب و روز میلاد با سعادت امام رضا (ع) به اوج خود خواهد رسید و برنامه‎ریزی‌های لازم برای استقبال از یک و نیم میلیون زائر انجام شده است.

وی افزود: امسال از ۳۰۰ هزار شاخه گل که تمامی هزینه‌های آن را مردم و صنف گل فروشان سراسر کشور تامین می‌کنند برای گل آرایی در صحن و سرای حرم استفاده خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ادامه داد: هر ساله برنامه‌های ویژه‌ای برای تشرف گروه‌های مختلف شامل مددجویان بهزیستی، خانواده معظم ایثاگران و شهدا، خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم در نظر گرفته شده که امسال نیز روزانه میزبان این عزیزان در رواق‌‎های مبارکه کوثر، دارالکرامه و شیخ حرعاملی خواهیم بود.

منبتی بیان کرد: طرح «یا معین الضعفاء» یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اماکن متبرکه در ایام دهه کرامت رضوی است و مخاطبان این برنامه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بیماران خاص هستند که علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در وعده‌های صبحانه، نهار و شام از آنان پذیرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: طبق سنوات گذشته در سالروز میلاد امام رضا (ع) طی مراسمی که در صحن آزادی برگزار می‌شود، پرچم و پوشش مضجع شریف حضرت ثامن الحجج (ع) با حضور خادمان بارگاه منور رضوی و جمع زیادی از زائران و مجاوران تعویض و در صبح میلاد نیز مراسم نقاره‌زنی در صحن انقلاب برگزار خواهد شد.

منبتی افزود: طرح «یا ضامن آهو» نیز از دیگر برنامه های این دهه است که در این طرح که با پیگیری خادمان بارگاه حضرت امام رضا (ع) و مسئولان قضایی استان، ۸۸ زندانی جرائم غیرعمد خراسان رضوی طعم شیرین آزادی را خواهند چشید.

وی گفت: در شب میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج (ع) نیز مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور مردم ولایی مشهد و با همراهی خدام آستان قدس رضوی روز یک‌شنبه ۲۳ تیر ماه از ساعت ۱۷ ازعرصه میدان شهدا آغاز و تا حرم مطهر رضوی ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما