شناسهٔ خبر: 33853181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خراسان رضوی

آزادی ۸۸ زندانی جرائم غیرعمد در قالب طرح «یا ضامن آهو»

خبرگزاری صداوسیما

در قالب طرح «یا ضامن آهو» ۸۸ زندانی جرائم غیرعمد خراسان رضوی، آزاد می‌شوند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: امسال از ابتدای دهه آزادی ۸۸ زندانی جرائم غیرعمد در قالب طرح «یا ضامن آهو»کرامت گل‌آرایی و فضاسازی به صورت خاص در سطح اماکن متبرکه آغاز خواهد شد و در شب و روز میلاد با سعادت امام رضا (ع) به اوج خود خواهد رسید.
سیدخلیل منبتی گفت: امسال از ۳۰۰ هزار شاخه گل که تمامی هزینه‌های آن را مردم و صنف گل فروشان سراسر کشور تامین می‌کنند برای گل آرایی در صحن و سرای حرم استفاده خواهد شد.
وی افزود: هر ساله برنامه‌های ویژه‌ای برای تشرف گروه‌های مختلف شامل مددجویان بهزیستی، خانواده معظم ایثاگران و شهدا، خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم در نظر گرفته شده که امسال نیز روزانه میزبان این عزیزان در رواق‌‎های مبارکه کوثر، دارالکرامه و شیخ حرعاملی خواهیم بود.
منبتی گفت: طرح «یا معین الضعفاء» یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اماکن متبرکه در ایام دهه کرامت رضوی است و مخاطبان این برنامه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بیماران خاص هستند که علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در وعده‌های صبحانه، نهار و شام از آنان پذیرایی می‌شود.
وی افزود: طبق سنوات گذشته در سالروز میلاد امام رضا (ع) طی مراسمی که در صحن آزادی برگزار می‌شود، پرچم و پوشش مضجع شریف حضرت ثامن الحجج (ع) با حضور خادمان بارگاه منور رضوی و جمع زیادی از زائران و مجاوران تعویض و در صبح میلاد نیز مراسم نقاره‌زنی در صحن انقلاب برگزار خواهد شد.
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در شب میلاد باسعادت حضرت ثامن الحجج (ع) نیز مراسم گلباران حرم مطهر رضوی با حضور مردم ولایی مشهد و با همراهی خدام آستان قدس رضوی روز یک‌شنبه ۲۳ تیر ماه از ساعت ۱۷ ازعرصه میدان شهدا آغاز و تا حرم مطهر رضوی ادامه خواهد داشت.

نظر شما