شناسهٔ خبر: 33818658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دستیار رئیس جمهور در امور اقوام:

مردم کردستان نگهبان تاریخ و فرهنگ غنی ملت ایران هستند

سنندج - دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها گفت: مردم کرد و کردستان نگهبان اخلاق، تاریخ و فرهنگ ملت ایران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی یونسی صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی مشاهیر کرد در سنندج، اظهار داشت: تجلیل از مشاهیر و بزرگان و نامداران کرد به عنوان یک کار ارزشی و فذهنگی بزرگ نیاز جامعه به ویژه جوانان است تا تاریخ، فرهنگ و هنر و پیشینه خود را بشناسند.

وی افزود: دشمنان ایذان تلاش می کنند ما را بی هدیت و بی شناسنامه معرفی کنند و مردم ایران را در مقابل هم قرار دهند و اگر ما خود را نشناسیم و بزذگان خود را نشناسیم ممکن است در دام دشمنان بیافتیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها ادامه داد: در این منطقه نام اورترین ملت، ملت ایران است و زمانی که نام و نشانی از ابر قدرت های اطراف ما نبود ایران در این منطقه می درخشید و اولین تمدن را تشکیل داد و اولین امپراتوری جهان را تاسیس کرد.

حجت الاسلام یونسی یادآور شد: وقتی که کوروش یک حکومت را پایه گذاری کرد و پارس و ماد یعنی فارس و کرد را با هم متحد کرد توانست جهان را بدون جنگ و خونریزی تسخیر کند و در اروپای امروزی که ان زمان تمدنی نداشت را تحت سیطره خود قرار دهد.

وی بیان کرد: ملتی نام آور می شود که زنان و مردان بزرگ و نام آوری داشته باشد و همین امر باعث شده امروز در کردستان چهره این مفاخر و مشاهیر به جهانیان نشان داده شود تا پیش از گذشته تاریخ و فرهنگ این ملت نشان داده شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها گفت: امروز دشمن به دنبال این است که فرهنگ،، هنر و تاریخ این قوم را خدشه دار کرده و مورد تجاوز قرار دهد اما ملت این منطقه با ویژگی هایی که دارند وفاداری و صداقت خود را حفظ کردند.

دستار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها گفت: نکته دوم ویژگی های ملت ایران است که در بین مردم کرد این ویژگی ها به خوبی حفظ شده است و مردم کردستان یک مردم فرهنگی هستند که از سبقه تاریخی بسیاری نیز برخوردارند.

گفتنی است کنگره مشاهیر کرد صبح امروز برای معرفی و شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد در نقاط مختلف دنیا اغاز شد و تا ۱۲ تیر ماه ادامه دارد و قرار است طی این کنگره از ۲۵ نفر از مشاهیر کُرد و پنج نفر از کسانی که در ارتباط با موضوع کُرد و کُردشناسی فعالیت داشته اند، تجلیل شود.

ویژه برنامه های فرهنگی شامل شب شعر، محافل ادبی و کنسرت موسیقی در بخش جنبی کنگره مشاهیر کُرد از جمله برنامه های پیش بینی شده در این رویداد فرهنگی است.

برپایی نمایشگاهی هم برای معرفی و بازمعرفی مفاخر و مشاهیر کُرد و توانمندی های حوزه فرهنگ و هنر استان در طول برگزاری کنگره مشاهیر کُرد هم پیش بینی شده بود که افتتاح شد.

بررسی آثار و تاثیرگذاری منطقه ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کُرد، مفاخر و مشاهیر کرد و کارآفرینی در عصر جدید و نقش مفاخر و مشاهیر کرد در تحولات علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله محورهای برگزاری این کنگره است

.

نظر شما