شناسهٔ خبر: 33695575 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به دنبال نشست ضد فلسطینی منامه

سناریوی آمریکا، وطن جایگزین برای آوارگان فلسطینی

تهران- ایرنا- معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین روز سه شنبه با تأکید بر توطئه چینی علیه آرمان فلسطین، هشدار داد که هدف از میلیاردها دلاری که به اردن و برخی کشورهای عربی داده می شود، اسکان دائمی آوارگان در این کشورهاست.

صاحب‌خبر -

طلال ناجی معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین در مصاحبه با شبکه خبری المیادین، افزود: آرمان فلسطین با مرحله جدیدی از توطئه چینی رو به رو شده است.

وی افزود: خطرات بزرگی اردن را تهدید می‌کند؛ چرا که نقشه‌هایی برای اسکان آوارگان در این کشور و تبدیل آن به وطن جایگزین وجود دارد.

ناجی تصریح کرد: هدف از میلیاردها دلاری که به اردن و برخی کشورهای عربی داده می‌شود، اسکان آوارگان در این کشورهاست.

پایگاه خبری "فلسطین الیوم" نیز گزارش داد که فلسطینی‌ها امروز سه شنبه در اعتراض به نشست منامه به خیابان آمده و تأکید کردند که فلسطین قابل فروش نیست.

شرکت کنندگان با سوزاندن تصاویر ترامپ و پرچم اسرائیل، بر یکپارچگی خود علیه نشست منامه تأکید کردند و از کشورهای عربی خواستند که این نشست را تحریم کنند.

ابراهیم رمضان استاندار نابلس در این باره گفت: هر چقدر هم که فشارها بر ملت فلسطین افزایش یابد، عزم و اداره مردم فلسطین برای مبارزه با دشمن شکسته نمی‌شود. ما نمی‌خواهیم نقش قربانی را بازی کنیم؛ بلکه می‌ایستم و از سرزمین خود دفاع می‌کنیم.

امروز و فردا مرحله نخست "معامله قرن" با عنوان نشست اقتصادی بین المللی در بحرین برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

طرح معامله قرن که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا آن را طراحی کرده، مبتنی بر واگذاری نیمی از کرانه باختری و بخشی از بیت‌المقدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمه دیگر کرانه باختری و نوار غزه موافقت می‌کند و شهر ابودیس به جای بیت المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته خواهد شد.

نظر شما