شناسهٔ خبر: 33674818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش اختصاصي؛

برگزاری نشست حاکمیت برای صلح و شکوفایی در بیروت

یک روز پیش از برگزاری نشست منامه، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نشستی را با عنوان "حاکمیت برای صلح و شکوفایی" در بیروت و با حضور شماری از شخصیت‌های کشورهای مختلف عربی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از بيروت، یک روز پیش از برگزاری نشست منامه با هدف پیشبرد اهداف اقتصادی طرح شوم آمریکا موسوم به معامله قرن، جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین نشستی را روز دوشنبه با عنوان "حاکمیت برای صلح و شکوفایی" در بیروت و با حضور شماری از شخصیت‌های کشورهای مختلف عربی برگزار کرد. تاکید بر مخالفت فلسطینیان و ملت‌های عربی و اسلامی دیگر از جمله مردم بحرین، با چانه زنی و معامله بر سر مساله فلسطین اصلی ترین هدف نشست بیروت بود.

طرح ننگین معامله قرن که با روی کارآمدن "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس جمهور آمریکا کلید خورد، بنا دارد نیمی از کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی را به رژیم صهیونیستی داده، و در مقابل، این رژیم با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در بخش هایی از کرانه باختری و باریکه غزه موافقت ‌کند.طبق بندهای دیگر معامله قرن، فلسطینیان باید سلاح خود را کنار گذاشته و آوارگان نیز از حق بازگشت به سرزمین شان چشم پوشی کنند.
حسن عزالدین مسؤول روابط عربی حزب‌الله لبنان در سخنانی در این نشست، شرکت کنندگان در همایش منامه را خائن دانست. مقام های لبنانی شرکت کننده نیز بر موضع مخالف دولت و ملت شان تاکید کردند.
آوارگان فلسطینی حاضر در لبنان قرار است سه شنبه و همزمان با آغاز نشست آمریکایی بحرین، مقابل دفتر سازمان ملل در بیروت و برخی اردوگاههای لبنان تجمع کرده و مخالفتشان را با هرگونه معامله بر سر سرزمین خود اعلام کنند.
 
<div id="video-display-embed-code_3655261"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2459511/3655261?width=400&height=300"></script></div>
 
مصاحبه شوندگان:
1. شیخ حسین الدیهی (معاون دبیرکل جنبش الوفاق بحرین)
2. ابو احمد فؤاد (معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین)
3. عصام الشابی (دبیرکل حزب جمهوری تونس)
4. حسن عزالدین (مسئول روابط عربی حزب الله لبنان)

نظر شما