شناسهٔ خبر: 3358491 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واعظی:

سیاست دولت حمایت از شرکت های دانش بنیان است

بوشهر- ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت با رویکرد حمایتی از شرکت های دانش بنیان زمینه شکوفایی این بخش را فراهم می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمود واعظی عصر روز جمعه در نشست هم اندیشی با نخبگان حوزه فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: سیاست دولت حمایت از پارک های علم و فناوری، پژوهش و تحقیقات بومی است.

وی یادآورشد:پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات مخابرات ایران به عنوان محور تعامل با شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد فعال در عرصه ICT تعیین شده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: برای حمایت مادی، معنوی و فنی از شرکت های فناوری دانش بنیان آمادگی داریم، اما طرح و ایده باید دقیق و مشخص باشد.

واعظی گفت: استاندار بوشهر فردی کارشناس و علاقمند به حوزه IT است که مسایل این استان در این حوزه را پیگیری می کند که باید از این فرصت برای توسعه فعالیت های فناوری در استان بوشهر استفاده کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بنای دولت حمایت از دانشگاه، پژوهش و شرکت های خصوصی دانش بنیان است.

واعظی گفت: شرکت های دانش بنیان برای بهره مندی از حمایت های دولت باید طرح هایی که منجر به درآمد می شود را پیگیری و معرفی کنند.

وی افزود : رویکرد جدید دولت این نیست که طرح هایی که در استان ها امکان اجرایی شدن دارند به تهران بیایند برهمین اساس فعالان عرصه فناوری در استان ها باید طرح هایی را تدوین کنند که قابلیت اجرایی شدن در استان ها داشته باشند.

واعظی یادآورشد:در تمام کشورهای دنیا، منابع خود را بدون هدف گذاری هزینه نمی کنند لذا ما باید طرح های فناوری را با هدف مشخص تدوین و تهیه کنیم.

وی گفت: برای بررسی مشکلات استان بوشهر در حوزه فناوری ارتباطات باید کمیته ای مشترک از مسوولان این استان و نماینده وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شود.

واعظی با بیان اینکه سیاست وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات تجارت با دیتا سنتر نیست افزود: تا نوروز امسال با حمایت مسوولان استان بوشهر، زمینه تحویل دیتا سنتر به این استان فراهم می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای افتتاح 116 پروژه ارتباطی با اعتبار شش هزارو 420 میلیارد ریال روز جمعه به استان بوشهر سفر کرده است.ک/2

628

نظر شما