شناسهٔ خبر: 3346438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بوشهر:

رقابت شرکت‌های حوزه ارتباطات و اطلاعات افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رقابت شرکت‌های تولیدکننده محصولات حوزه ارتباطات و اطلاعات افزایش یابد که در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت‌های لازم به تولید کنندگان می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمود واعظی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با نخبگان حوزه فناوری اطلاعات استان بوشهر با بیان اینکه از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و نخبگان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت می‌شود اظهار داشت: شرکت‌هایی که دارای ایده باشند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن برطرف کردن مشکلات آنان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر افزایش رقابت شرکت‌های حوزه ارتباطات و اطلاعات گفت: رقابت شرکت‌های تولیدکننده محصولات حوزه ارتباطات و اطلاعات افزایش یابد که در این راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت‌های لازم به تولید کنندگان می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حوزه فنآوری در استان بوشهر 10 شرکت فعال است گفت: استان بوشهر که دو مرکز پژوهشگاه iT و پارک علم و فنآوری دارد در آنها 10 شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری وجود دارد.

واعظی با بیان اینکه آماده همکاری با دانشگاه، پژوهش، شرکت‌های خصوصی دانش بنیان هستیم گفت: براساس سیاست‌های دولت دانشگاه، پژوهشگاه، شرکت‌های خصوصی دانش بنیان مورد حمایت قرار می‌گیرند و مشکلات آنان برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان جدی است تاکید کرد: ما به عنوان کالای تبلیغاتی از شرکت‌های دانش بنیان حمایت نمی‌کنیم بلکه حمایت دولت قاطع و جدی است و این حمایت دو  طرفه است  که در این راستا شرکت‌ها باید طرح‌هایی که منجر به درآمد می‌شوند معرفی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از شرکت‌هایی حمایت می‌شود که دارای هدف و طرح معین و مشخص باشد.

واعظی با بیان اینکه باید توان رقابت شرکت‌های تولیدکننده حوزه ارتباطات و اطلاعات را افزایش داد، خاطرنشان کرد: باید با حمایت و نظارت‌های موثری که صورت می‌گیرد هزینه‌های این شرکت‌ها کاهش یابد.

وی آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه ICT از طریق اختصاص بخشی از منابع وام وجوه اداره شده اعلام کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر راه‌اندازی کمیته‌ای بررسی مشکلات این حوزه در استان بوشهر تاکید کرد و گفت: کمیته مشترک مسئولان استان بوشهر و نماینده وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی مشکلات حوزه فناوری ارتباطات تشکیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تحویل ‌دیتا سنتر به استان بوشهر خبرداد و گفت: با حمایت مسئولان استان بوشهر، ‌دیتا سنتر به استان بوشهر تا نوروز امسال تحویل می‌شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما