شناسهٔ خبر: 33413332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم اعلام موجودی گندم انبار شده در استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: موجودی گندم انبار شده توسط اشخاص حقیقی در استان اردبیل باید اعلام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی ظهر امروز در جلسه شورای آرد و نان استان اردبیل اظهار کرد: موجودی گندم انبار شده توسط اشخاص حقیقی در استان اردبیل باید اعلام شود و در صورت عدم اعلام موجودی این موضوع تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: خروج گندم از استان اردبیل بدون مجوز شرکت غله ممنوع بوده و در صورتی هم که خارج از شبکه خرید دولتی، گندم در انبار‌ها نگهداری شود، باید اعلام شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: در صورت خروج از استان اردبیل نیز باید مجوز‌های لازم از اداره کل حمل‌ونقل، پلیس راه و شرکت غله کسب شود و در غیر این صورت برخورد‌های قانونی با متخلفان انجام می‌گیرد.

عزیزی تصریح کرد: تمامی کارخانجات آرد سازی هم که اقدام به خرید و انبار کردن گندم کرده‌اند، باید موجودی انبار‌های خود را اعلام کنند.

وی با تاکید بر انجام برآورد‌های کارشناسی از میزان کشت و برداشت گندم از مزارع استان اردبیل توسط جهاد کشاورزی اظهار داشت: با انجام برآورد کارشناسی علت کاهش محصول گندم مشخص می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: در برخی شهرستان‌های شمالی استان اردبیل میزان محصول گندم کاهش یافته که باید علل آن بررسی شود.

عزیزی ادامه داد: بر اساس آمار‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در سال زراعی جاری ۶۶ هزار هکتار کشت دیم و ۲۸۵ هزار هکتار کشت آبی گندم در استان انجام گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر نظارت دقیق بر توزیع آرد سهمیه بین نانوایان خواستار ورود جدی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به این موضوع شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: باید سهمیه آرد نانوایان بر اساس مجوز و پروانه فعالیت توزیع شده و با نظارت بر میزان استفاده از سواستفاده‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/3463/526

نظر شما