شناسهٔ خبر: 33408482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل:

خروج گندم از استان بدون مجوز شرکت غله ممنوع است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: موجودی گندم انبار شده توسط اشخاص حقیقی در استان باید اعلام شود و در صورت عدم اعلام موجودی این موضوع تخلف محسوب می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا; ارژنگ عزیزی روز سه شنبه در جلسه شورای آرد و نان استان افزود: خروج گندم از استان بدون مجوز شرکت غله ممنوع بوده و در صورتی هم که خارج از شبکه خرید دولتی ، گندم در انبارها نگهداری شود، باید اعلام شود.

وی بیان کرد: در صورت خروج از استان نیز باید مجوزهای لازم از اداره کل حمل و نقل ، پلیس راه و شرکت غله کسب شود و در غیر این صورت برخوردهای قانونی با متخلفان انجام می گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: تمامی کارخانجات آرد سازی هم که اقدام به خرید و انبار کردن گندم کرده اند ، باید موجودی انبارهای خود را اعلام کنند.

وی در صورتی که گندم انبار شده اعلام موجودی نشود ، تخلف شامل تعزیرات می شود.

عزیزی در ادامه این جلسه با تاکید بر انجام برآوردهای کارشناسی از میزان کشت و برداشت گندم از مزارع استان توسط جهاد کشاورزی اظهار داشت : با انجام برآورد کارشناسی علت کاهش محصول گندم مشخص می شود.

وی گفت: در برخی شهرستان های شمالی استان میزان محصول گندم کاهش یافته که باید علل آن بررسی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد : بر اساس آمارهای سازمان جهاد کشاورزی استان در سال زراعی جاری 66 هزار هکتار کشت دیم و 285 هزار هکتار کشت آبی گندم در استان انجام گرفته است.

عزیزی در ادامه با تاکید بر نظارت دقیق بر توزیع آرد سهمیه بین نانوایان خواستار ورود جدی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان به این موضوع شد.

وی گفت: باید سهمیه آرد نانوایان بر اساس مجوز و پروانه فعالیت توزیع شده و با نظارت بر میزان استفاده از سواستفاده ها جلوگیری شود.

 

نظر شما