شناسهٔ خبر: 33414808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری اردبیل:

عدم اعلام موجودی گندم انبار شده در استان اردبیل تخلف است

اردبیل – سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: موجودی گندم انبار شده توسط اشخاص حقیقی در استان باید اعلام شود و در صورت عدم اعلام موجودی این موضوع تخلف محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از استانداری اردبیل، ارژنگ عزیزی روز سه شنبه در جلسه شورای آرد و نان استان افزود: خروج گندم از استان بدون مجوز شرکت غله ممنوع بوده و در صورتی هم که خارج از شبکه خرید دولتی گندم در انبارها نگهداری شود، باید اعلام شود.

وی بیان داشت: در صورت خروج از استان نیز باید مجوزهای لازم از اداره کل حمل و نقل، پلیس راه و شرکت غله کسب شود و در غیر این صورت برخوردهای قانونی با متخلفان انجام می‌گیرد.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری اردبیل تصریح کرد: تمامی کارخانجات آرد سازی هم که اقدام به خرید و انبار کردن گندم کرده‌اند، باید موجودی انبارهای خود را اعلام کنند و اگر گندم انبار شده اعلام موجودی نشود، تخلف شامل تعزیرات می‌شود.

وی با تاکید بر انجام برآوردهای کارشناسی از میزان کشت و برداشت گندم از مزارع استان توسط جهاد کشاورزی ادامه داد: با انجام برآورد کارشناسی علت کاهش محصول گندم مشخص می‌شود.

به گفته عزیزی در برخی شهرستان‌های شمالی استان میزان محصول گندم کاهش یافته که باید علل آن بررسی شود.

وی عنوان کرد: براساس آمارهای سازمان جهاد کشاورزی استان در سال زراعی جاری ۶۶ هزار هکتار کشت دیم و ۲۸۵ هزار هکتار کشت آبی گندم در استان انجام گرفته است.

نظر شما