شناسهٔ خبر: 32801603 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام پیشین آمریکا از پوشش اغراق آمیز اعزام ناوگروه به خلیج فارس انتقاد کرد

تهران - ایرنا - مقام پیشین آمریکا و کارشناس مسائل ایران از پوشش اغراق آمیز رسانه ها درباره اعزام ناگروه و تجهیزات نظامی آمریکا به خلیج فارس که جزو برنامه های عادی واشنگتن است، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، «ایلان گلدنبرگ» که پیشتر به عنوان رئیس تیم ایران در دفتر معاون وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون مشغول فعالیت بود، از پوشش اغراق آمیز اعزام ناوگروه آمریکایی به خلیج فارس انتقاد کرد.
گلدنبرگ در یادداشتی در صفحه توئیتر خود نوشت: رسانه ها باید مسئولانه به گزارش اعزام های نظامی آمریکا به خاورمیانه بپردازند و از اغراق درباره جنگ احتمالی با ایران پرهیز کنند؛ این چیزی است که جنگ افروزان می خواهند.
وی با اشاره به اینکه سه سال در میز ایران در پنتاگون فعالیت کرده و با تاکید بر اینکه این اعزام ها با تغییر عمده در روند جاری فاصله بسیار دارند، افزود: یک سامانه موشکی تنها لایق سرخط روزنامه نیویورک تایمز نیست، به ویژه که آمریکا همین چند ماه پیش 4 سامانه از این نوع را از منطقه خارج کرد.
مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در «مرکز امنیت جدید آمریکا» همچنین تاکید کرد که استقرار ناوگروهی که هفته گذشته اعلام شد نیز به صورت اغراق آمیز پوشش داده شد چراکه استقرار آن در خلیج فارس از مدت ها پیش برنامه ریزی شده بود.
گلدنبرگ افزود که اینگونه پوشش رسانه ای از تحرکات نظامی عادی آمریکا در واقع نیت سران کاخ سفید از جمله شخص دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و به ویژه جان بولتون مشاور امنیت ملی او است.
کارشناس آمریکایی مسائل ایران در انتها به رسانه های کشورش توصیه کرد که به ارزیابی های اطلاعاتی مقام های آمریکا به ویژه درباره تحرکات و راهبردهای ایران به دیده تردید نگاه کنند و ابزار سران کاخ سفید برای جنگ طلبی نشوند.
به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریکا بامداد شنبه اعلام کرد که «پاتریک شاناهان» سرپست این وزارتخانه اعزام یک ناو جدید به خلیج فارس و استقرار سامانه موشکی پاتریوت در این منطقه را تایید کرده است.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که آمریکا هفته گذشته مدعی شد که به دلیل وجود تهدید از سوی ایران علیه نیروهای آمریکایی در منطقه، یک ناوگروه هواپیمابر را به همراه چهار بمب افکن به خلیج فارس اعزام می کند.
ادعای آمریکایی ها در حالی بود که منبع اطلاعاتی آن ها برای تهدید ادعایی از سوی ایران، سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده است.
تهدید اعزام ناوگروه و بمب افکن به خلیج فارس نیز زمانی توخالی بودنش فاش که مشخص شد اعزام این ناوگروه مدت ها پیش تایید شده و برنامه عادی ارتش آمریکاست.
گلدنبرگ پیشتر نیز در توییتی در این مورد نوشت: اعزام ناوگروه به سنتکام، اقدام غیرمعمولی نیست و احتمالا اقدامی عادی بوده که از مدت‌ها قبل برنامه آن چیده شده است.
وی در ادامه این توییت آورد: ادبیات آتش‌افروزانه بولتون، غیرمعمولی و تحریک‌آمیز است. حدس من آن است این موضوع فرصتی برای تلاش به منظور ارعاب ایرانی‌ ها است نه چیزی بیشتر.
بولتون درباره اعزام این ناوگروه گفته بود که این تصمیم را در پی برخی نشانه ها، تحرکات و هشدارها گرفته است.
شبد**9416**1379

نظر شما