شناسهٔ خبر: 32802810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آمريکا استقرار سامانه موشکي جديد در منطقه را تاييد کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزارت دفاع آمريکا اعزام ناو جديد به خليج فارس و استقرار سامانه موشکي پاتريوت در اين منطقه را تاييد کرد.

به گزارش بامداد شنبه ايرنا، يک مقام آمريکايي به خبرگزاري رويترز گفت: «پاتريک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمريکا تاييد کرده است که سامانه موشکي پاتريوت بيشتري در منطقه خليج فارس مستقر شود.
اين اقدام در حالي صورت مي گيرد که آمريکا هفته گذشته مدعي شد که به دليل وجود تهديد از سوي ايران عليه نيروهاي آمريکايي در منطقه، يک ناوگروه هواپيمابر را به همراه چهار بمب افکن به خليج فارس اعزام مي کند.
ادعاي آمريکايي ها در حالي بود که منبع اطلاعاتي آن ها براي تهديد ادعايي از سوي ايران، سرويس هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي بوده است.
تهديد اعزام ناوگروه و بمب افکن به خليج فارس نيز زماني توخالي بودنش فاش که مشخص شد اعزام اين ناوگروه مدت ها پيش تاييد شده و برنامه عادي ارتش آمريکاست.
«ايلان گلدنبرگ» مدير امنيت خاورميانه مرکز امنيت نوين آمريکا در توييتي در اين مورد نوشت: اعزام ناوگروه به سنتکام، اقدام غيرمعمولي نيست و احتمالا اقدامي عادي بوده که از مدت‌ها قبل برنامه آن چيده شده است.
وي در ادامه اين توييت آورد: ادبيات آتش‌افروزانه بولتون، غيرمعمولي و تحريک‌آميز است. حدس من آن است اين موضوع فرصتي براي تلاش به منظور ارعاب ايراني‌ ها است نه چيزي بيشتر.
جان بولتون مشاور امنيت ملي کاخ سفيد درباره اعزام اين ناوگروه گفته بود که اين تصميم را در پي برخي نشانه ها، تحرکات و هشدارها گرفته است.
شبد**9416**1379
انتهاي پيام /*

نظر شما