شناسهٔ خبر: 32824812 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امادگي قايق هاي تندرو ايران با موشک براي مقابله با ناو امريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - شبکه خبري الجزيره قطر شنبه شب به نقل از منابع آمريکايي گزارش داد که ارتش اين کشور بر اين باور است که احتمالا هرگونه حمله ايران به ناوهاي امريکا با موشک هاي کروز و بالستيک قايق هاي تندرو صورت مي گيرد.

به گزارش ايرنا، الجزيره اين سخنان را به نقل از شبکه تلويزيوني «سي ان ان» آمريکا نقل کرده است.
براساس گزارش اطلاعاتي ادعايي «سي ان ان»، ايران اغلب قايق هاي تندرو وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مستقر در آب هاي خليج فارس را به موشک هاي بالستيک کوتاه برد و موشک هاي کروز مجهز کرده است.
سي ان ان همچنين روز جمعه به نقل از يک مقام وزارت دفاع آمريکا مدعي شد: خطر ايران همچنان واقعي و يک امر مسلم است و ما آن را جدي مي گيريم.
«پاتريک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) اعزام يک ناو جديد به خليج فارس و استقرار سامانه موشکي پاتريوت در اين منطقه را تاييد کرده است.
آمريکا هفته گذشته به دليل آن چه که تهديد ايران عليه نيروهاي آمريکايي در منطقه خوانده بود، اعلام کرد که ناو هواپيمابر «آبراهام لينکلن» را به همراه چهار بمب افکن به خليج فارس اعزام مي کند.
ادعاي آمريکايي ها درحالي است که منبع اطلاعاتي آن ها براي تهديد ادعايي از سوي ايران، سرويس هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي بوده است.
تهديد اعزام ناوگروه و بمب افکن به خليج فارس نيز زماني توخالي بودنش فاش شد که مشخص گرديد اعزام اين ناوگروه مدت ها پيش تاييد شده و برنامه عادي ارتش ايالات متحده است.
«ايلان گلدنبرگ» که پيشتر به عنوان رييس تيم ايران در دفتر معاون وزير دفاع آمريکا در پنتاگون بود، از پوشش اغراق آميز اعزام ناوگروه آمريکايي به خليج فارس انتقاد کرد.
گلدنبرگ در يادداشتي در حساب توئيتري اش نوشت: رسانه ها بايد مسئولانه به گزارش اعزام هاي نظامي آمريکا به خاورميانه بپردازند و از اغراق درباره جنگ احتمالي با ايران پرهيز کنند؛ اين چيزي است که جنگ افروزان مي خواهند.
شبس**9363**1917
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما