شناسهٔ خبر: 32619483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رييس جمهور در کرمانشاه تاکيد کرد:

ملت بزرگ ايران اين منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبديل کرده اند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- دکتر حسن روحاني رييس جمهور که براي افتتاح پروژه هاي عمراني در کرمانشاه به سر مي برد گفت: در روزهايي که دشمنان ما در حال عربده کشي هستند کارگران و مهندسان ما افتخار مي آفرينند.
به گزارش خبرگزاري آريا، دکتر حسن روحاني رييس جمهور کشورمان در ازگله و در حاشه افتتاح پروژه هاي عمراني در استان گفت: در شرايطي که دشمنان ما هر نوع کار کشني  در حق ملت ما ميکنند در اين منطقه کار بزرگي انجام شده است ، و پروژه ها کاملا منطقه را متحول مي‌کند.
حسن روحاني با اشاره به دفاع مردم کرمانشاه از خاک و آبشان در هشت سال دفاع مقدس افزود: اين منطقه شرف حيثيتي از آب و خاک ايران اسلامي است؛ و هم اکنون ملت بزرگ ايران اين منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبديل کرده اند.
رييس جمهور در ادامه تصريح کرد: مجموعه طرح‌هاي توسعه‌اي که براي 16 استان انجام شده است از کناره هاي درياي خزر تا خليج فارس و رودخانه‌هاي مرزي ادامه دارد.
حسن روحاني همچنين اضافه کرد: براي اجراي اين طرح عظيم بيش از 6 هزار و 800 ميليارد تومان هزينه شده و اجراي اين طرح را باعث آباداني و فراواني آب در منطقه شده و طرحي عظيم براي تحول منطقه است به مردم غرب کشور تاز جمله شهر‌هاي کردستان، کرمانشاه؛ و ايلام تبريک مي‌گويم.
رييس قوه مجريه کشور با اشاره به حجم عظيم کاري در انجام اين پروژه ها اين طرح هاي افتتاحي را بزرگترين طرح توسعه منابع آب و خاک در تاريخ کشور خواند و افزود: چنين طرحهاي بزرگي در تاريخ کشور اجرا نشده است و اين طرحها امنيت غذايي کشور را در پي دارد و تحول بزرگي در منطقه ايجاد خواهد کرد.
روحاني در ادامه گفت: با توجه به اينکه اين منطقه يک منطقه مرزي است و با اين طرح شاهد شکوفايي کشاورزي منطقه خواهيم بود مي‌توان توليدات کشاورزي را از طريق مرز‌ها همسايگان غربي از جمله عراق، ترکيه و آذربايجان صادر کنيم که خود اين مي‌تواند موجب توسعه اشتغال زايي در منطقه شود.
رييس جمهور با اشاره به اين که ما همسايگان خوبي داريم که با ما متحد هستند تصريح کرد : شک نکنيد همسايگان ما با با ما متحد خواهند بود، اما اگر کشوري براي ما توطئه‌اي بچيند به شدت به او پاسخ خواهيم داد و در برابر او مقاومت خواهيم کرد.
وي با تاکيد بر ادامه کار در بحث عمراني نيز گفت: اين طرح که از سال 82 براي آن برنامه ريزي شده است بيش 8 ميليارد تومان از صندوق ارزي کشور با موافقت مقام معظم رهبري وام گرفتيم والبته بايد ادامه دار باشد و تکميل شود
حسن روحاني همچنين به پروژه هاي عمراني انجام در دولت يازده و دوازدهم اشاره کرد و افزود: ساخت 42 سد و بند در زمان دولت يازدهم و دوازدهم آغاز شده که تا کنون 37 سد و بند تکميل و بهره برداري از آن آغاز شده و 5 سد هم بزودي به بهره برداري مي‌رسند.
مقام عالي اجرايي کشور گفت: در روز‌هايي که دشمنان در حال عربده کشي هستند تلاش مهندسان و کارگران عزيز ايراني يک ضربه محکم به دشمنان است تا شاهد ايستادگي، مقاومت و نشاط هرچه بيشتر مردم ايران اسلامي باشند.
رئيس جمهوري با تاکيد بر اينکه نفت خود را به فروش مي‌رسانيم، تصريح کرد: اگر پول نفت هم کمتر به ما برسد از جاي ديگر جبران خواهيم کرد؛ حرف امريکايي‌ها بي اساس است ما منطقه و قدرت ايران را بهتر از آن‌ها مي‌شناسيم.
روحاني با بيان اينکه ايثارگيري ملت ما بسيار بالاتر از چيزي است که ان‌ها تحميل مي‌کنند، گفت: مردم در يک سال گذشته مشکلاتي داشتند و امکان دارد کماکان مشکلاتي داشته باشد.
رييس جمهور افزود: بايد دشمن را به سرجاي خود بنشانيم؛ آنان فعلا از نقطه عقلانيت خارج شده اند از اين رو بايد آن‌ها را نقطه عقلانيت برگردانيم.
وي به موقعيت ويژه منطقه براي صادرات به کشور عراق اشاره کرد و گفت: امروز روابط ما با همسايگان غربي، شرقي و شمالي بسيار صميمانه است؛ در قسمت جنوبي نيز اکثرا خوب هستند، اما يکي و 2 کشور اشکالاتي دارند که دعا مي‌کنيم خداوند عقل را به آن‌ها برگرداند؛ نفع آن‌ها نيز در اين است که با ايران کار کنند.
روحاني تصريح کرد: ما با کسي دشمني نداريم، اما در برار توطئه دست روي دست نمي‌گذايم، پاسخ مي‌دهيم و مقاومت مي‌کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه ايران بزرگ هزاران سال در برابر انواع توطئه‌ها ملتي متحد باقي مانده است، اظهارداشت: ملت ايران همچنان متحد باقي مي‌ماند و ما به نقاطي مي‌رسيم که منجر به شادماني مردم ايران خواهد شد.
رييس جمهور همچنين به بارشهاي اخير اشاره داشت و افزود: با بارندگي‌هاي اخير از ابتداي فروردين تا دهم ارديبهشت به مدت 40 روز بيش از 32 ميليارد متر مکعب آب در پشت سد‌هاي کشور ذخيره شده که مي‌تواند تحول عظيمي در بخش گردشگري به وجود بياورد؛ و مي‌تواند حضور شرکت‌ها، سرمايه گذاران و کارآفرينان بزرگ را در اين مناطق فراهم کند.
وي تصريح کرد، با بهره برداري از اين طرح امروز در حوزه گردشگري مي‌توان با سرمايه گذاري شاهد آباداني منطقه کرمانشاه باشيم. که مي‌توان يکي از امتيازا‌هاي مهم منطقه باشد بويژه اينکه اين منطقه يک منطقه مهم استراتژيک و مرزي است.
همچنين رييس جمهور به مسئولين گردشگري يادآوري کرد که اين طرح با توجه به تامين منابع آبي بسيار قابل توجه است که مي‌تواند تحولي شگرف در صنعت گردشگري ايجاد کند، چرا که هرجا که آّباداني است زمينه ساز توسعه گردشگري را فراهم مي‌کند.

نظر شما