شناسهٔ خبر: 68212898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

تولیدات دانشگاه آزاد در حوزه پوشاک گسترش یابد

یزد- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد تولیدات پوشاک خود را علاوه بر مدارس سما در سطح کشور گسترش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدرضا ناصری پنجشنبه‌شب، در نشست هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تولید پوشاک مدارس را اقدامی مثبت برشمرد و گفت: وضعیت تولید پوشاک در کشور مناسب نیست، این در حالی است که فرصت‌های خوبی در این صنعت وجود دارد.

ناصری ادامه داد: جمعیت بالای ۸۵ میلیون نفر در کشور، نیاز زیادی به تولید محصولات در حوزه پوشاک دارد که فعالیت در این زمینه منجر به درآمدزایی، رشد تولید و اشتغال دانش آموختگان در رشته‌های مرتبط با این صنعت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به وضعیت پوشاک کشور گفت: در حال حاضر سالانه میلیاردها دلار پوشاک از کشورهای مختلف مانند ترکیه و چین وارد کشور می‌شود که این موضوع منجر به خروج ارز از کشور، ضربه به اشتغال و تولید را به دنبال دارد.

ناصری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی آغاز کرده است و باید تولیداتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشد و تولیدات خود را به غیر از پوشاک مدارس در سایر زمینه‌های این صنعت در کل کشور گسترش دهد.

وی پیشنهاد داد: در زمینه کشاورزی نیز این دانشگاه می‌تواند اقدامات مؤثری را انجام دهد، چون محصولات کشاورزی رابطه مستقیمی با رزق و روزی مردم دارد و در جهت بهبود امنیت غذایی و بهداشت کل جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

ناصری با تأکید بر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد بیان کرد: اقدامات بیشتری باید در این زمینه انجام شود و در جلسات تأکید بیشتری بر رشد فعالیت‌های فرهنگی باشد.

وی در مورد تقویت مدارس سما و بها دادن به گرایش علوم انسانی در این مدارس گفت: فارغ التحصیلان این گرایش در شغل‌هایی مانند قضاوت، معلمی، استاد دانشگاه مشغول به کار می‌شوند و نقش بسزایی در هدایت و رشد تربیتی و فرهنگی جامعه دارند، لذا نقش تفکر و تعقل را در حل مسائل جامعه باید تقویت کرد.

نظر شما