شناسهٔ خبر: 32614329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس جمهور در کرمانشاه تاکید کرد

ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند

خبرگزاری صداوسیما

دکتر حسن روحانی رییس جمهور که برای افتتاح پروژه های عمرانی در کرمانشاه به سر می برد گفت:در روزهایی که دشمنان ما در حال عربده کشی هستند کارگران و مهندسان ما افتخار می آفرینند

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه دکتر حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در ازگله و در حاشه افتتاح پروژه های در روزهایی که دشمنان ما در حال عربنده کشی هستند  کارگران و مهندسان ما افتخار می آفرینندعمرانی در استان گفت: در شرایطی که دشمنان ما هر نوع کار کشنی  در حق ملت ما میکنند در این منطقه کار بزرگی انجام شده است ، و پروژه ها کاملا منطقه را متحول می‌کند.
حسن روحانی با اشاره به دفاع مردم کرمانشاه از خاک و آبشان در هشت سال دفاع مقدس افزود: این منطقه شرف حیثیتی از آب و خاک ایران اسلامی است؛ و هم اکنون ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند.
رییس جمهور در ادامه تصریح کرد: مجموعه طرح‌های توسعه‌ای که برای ۱۶ استان انجام شده است از کناره های دریای خزر تا خلیج فارس و رودخانه‌های مرزی ادامه دارد.
حسن روحانی همچنین اضافه کرد: برای اجرای این طرح عظیم بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و اجرای این طرح را باعث آبادانی و فراوانی آب در منطقه شده و طرحی عظیم برای تحول منطقه است به مردم غرب کشور تاز جمله شهر‌های کردستان، کرمانشاه؛ و ایلام تبریک می‌گویم.
رییس قوه مجریه کشور با اشاره به حجم عظیم کاری در انجام این پروژه ها این طرح های افتتاحی را بزرگترین طرح توسعه منابع آب و خاک در تاریخ کشور خواند و افزود: چنین طرحهای بزرگی در تاریخ کشور اجرا نشده است و این طرحها امنیت غذایی کشور را در پی دارد و تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد کرد.
روحانی در ادامه گفت: با توجه به اینکه این منطقه یک منطقه مرزی است و با این طرح شاهد شکوفایی کشاورزی منطقه خواهیم بود می‌توان تولیدات کشاورزی را از طریق مرز‌ها همسایگان غربی از جمله عراق، ترکیه و آذربایجان صادر کنیم که خود این می‌تواند موجب توسعه اشتغال زایی در منطقه شود.
رییس جمهور با اشاره به این که ما همسایگان خوبی داریم که با ما متحد هستند تصریح کرد : شک نکنید همسایگان ما با با ما متحد خواهند بود، اما اگر کشوری برای ما توطئه‌ای بچیند به شدت به او پاسخ خواهیم داد و در برابر او مقاومت خواهیم کرد.
وی با تاکید بر ادامه کار در بحث عمرانی نیز گفت: این طرح که از سال ۸۲ برای آن برنامه ریزی شده است بیش ۸ میلیارد تومان از صندوق ارزی کشور با موافقت مقام معظم رهبری وام گرفتیم والبته باید ادامه دار باشد و تکمیل شود
حسن روحانی همچنین به پروژه های عمرانی انجام در دولت یازده و دوازدهم اشاره کرد و افزود: ساخت ۴۲ سد و بند در زمان دولت یازدهم و دوازدهم آغاز شده که تا کنون ۳۷ سد و بند تکمیل و بهره برداری از آن آغاز شده و ۵ سد هم بزودی به بهره برداری می‌رسند.
مقام عالی اجرایی کشور گفت: در روز‌هایی که دشمنان در حال عربده کشی هستند تلاش مهندسان و کارگران عزیز ایرانی یک ضربه محکم به دشمنان است تا شاهد ایستادگی، مقاومت و نشاط هرچه بیشتر مردم ایران اسلامی باشند.
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نفت خود را به فروش می‌رسانیم، تصریح کرد: اگر پول نفت هم کمتر به ما برسد از جای دیگر جبران خواهیم کرد؛ حرف امریکایی‌ها بی اساس است ما منطقه و قدرت ایران را بهتر از آن‌ها می‌شناسیم.
روحانی با بیان اینکه ایثارگیری ملت ما بسیار بالاتر از چیزی است که ان‌ها تحمیل می‌کنند، گفت: مردم در یک سال گذشته مشکلاتی داشتند و امکان دارد کماکان مشکلاتی داشته باشد.
رییس جمهور افزود: باید دشمن را به سرجای خود بنشانیم؛ آنان فعلا از نقطه عقلانیت خارج شده اند از این رو باید آن‌ها را نقطه عقلانیت برگردانیم.
وی به موقعیت ویژه منطقه برای صادرات به کشور عراق اشاره کرد و گفت: امروز روابط ما با همسایگان غربی، شرقی و شمالی بسیار صمیمانه است؛ در قسمت جنوبی نیز اکثرا خوب هستند، اما یکی و ۲ کشور اشکالاتی دارند که دعا می‌کنیم خداوند عقل را به آن‌ها برگرداند؛ نفع آن‌ها نیز در این است که با ایران کار کنند.
روحانی تصریح کرد: ما با کسی دشمنی نداریم، اما در برار توطئه دست روی دست نمی‌گذایم، پاسخ می‌دهیم و مقاومت می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ایران بزرگ هزاران سال در برابر انواع توطئه‌ها ملتی متحد باقی مانده است، اظهارداشت: ملت ایران همچنان متحد باقی می‌ماند و ما به نقاطی می‌رسیم که منجر به شادمانی مردم ایران خواهد شد.
رییس جمهور همچنین به بارشهای اخیر اشاره داشت و افزود: با بارندگی‌های اخیر از ابتدای فروردین تا دهم اردیبهشت به مدت ۴۰ روز بیش از ۳۲ میلیارد متر مکعب آب در پشت سد‌های کشور ذخیره شده که می‌تواند تحول عظیمی در بخش گردشگری به وجود بیاورد؛ و می‌تواند حضور شرکت‌ها، سرمایه گذاران و کارآفرینان بزرگ را در این مناطق فراهم کند.
وی تصریح کرد، با بهره برداری از این طرح امروز در حوزه گردشگری می‌توان با سرمایه گذاری شاهد آبادانی منطقه کرمانشاه باشیم. که می‌توان یکی از امتیازا‌های مهم منطقه باشد بویژه اینکه این منطقه یک منطقه مهم استراتژیک و مرزی است.
همچنین رییس جمهور به مسئولین گردشگری یادآوری کرد که این طرح با توجه به تامین منابع آبی بسیار قابل توجه است که می‌تواند تحولی شگرف در صنعت گردشگری ایجاد کند، چرا که هرجا که آّبادانی است زمینه ساز توسعه گردشگری را فراهم می‌کند.
 
 
ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند ملت بزرگ ایران این منطقه را به منطقه خدمت و توسعه تبدیل کرده اند

نظر شما