شناسهٔ خبر: 32591793 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

برگزیدگان گیلانی«مدهامتان» به مسابقات کشوری اعزام شدند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از اعزام برگزیدگان مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به مسابقات کشوری در مشهد مقدس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام محمدعلی رضوانی‌نژاد با اشاره به برگزاری مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان گفت: این مسابقات با حضور بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر از اعضای کانون‌ها‌ی فرهنگی و هنری مساجد، ۱۸ بهمن در انزلی برگزار شد .

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: هفت نفر از برگزیدگان مرحله استانی این مسابقات چهار زن و سه مرد، روز گذشته (دوشنبه، ۹ اردیبهشت) به مرحله کشوری مسابقات اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات کشوری از ۱۰ الی ۱۳ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزیدگان گیلانی در رشته‌های حفظ کل، حفظ جزء ۳۰‌ام، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، با دیگر رقبای خود به رقابت می‌پردازند.

رضوانی نژاد افزود: خانم‌ها زکیه صابر در حفظ کل، نیایش کشاورز در حفظ جز سی‌ام، فاطمه افشار کیابانی در قرائت ترتیل و عاطفه ناصح در قرائت تحقیق و آقایان مهدی نوروزی در حفظ جزء سی‌ام، رضا جانی پور در حفظ کل و علی ابراهیمی در قرائت تحقیق در مرحله کشوری حضور دارند.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش های قرآنی، گفت: گسترش حفظ قرآن از جمله برنامه هایی است که نوجوانان و نونهالان را در زمانی که نیاز به آشنایی با معارف و بصیرت قرآنی دارند تامین می نماید و این امر به درونی سازی و تثبیت فرهنگ قرآنی در جامعه منجر خواهد شد .

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان گیلان افزود: با توجه به برنامه های مختلف قرآنی و به خصوص رشته حفظ قرآن کریم، این مسابقات بستری مناسب برای آزمایش اعضا و مسئولین کانون های فرهنگی هنری در اهتمام به این امر مهم را فراهم نموده است .

رضوانی نژاد با اشاره به این که فضای قرآنی کشور علی رغم تلاش های خوبی که شده است، با آنچه که باید باشد فاصله بسیار دارد، تصریح کرد: ما کاستی های زیادی داریم، اما اکنون توانسته ایم این جهاد قرآنی را برای نونهالان به صورت گسترده فراهم کنیم .

وی خاطر نشان کرد: مسابقات مدهامتان یکی از فراخوان های بزرگ قرآنی است که تنوع بسیار بالا در رشته های مورد نظر، جذابیت خاصی به این نوع مسابقات داده است و در صدد هستیم با راه اندازی این جشنواره قرآنی تصویری زیبا از اهتمام جوانان و نوجوانان قرآنی استان را به نمایش بگذاریم.

نظر شما