شناسهٔ خبر: 32433463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم بیان کرد:

۵۲ درصد فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی، بیمه هستند

برومند گفت: ۵۲ درصد فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی شاغل با سابقه بیمه هستند که این آمار نشان می دهد مراکز آموزشی ما باید در جذب فارغ التحصیلان در مناطق و رشته های مختلف بازنگری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود برومند» امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت) در نشست با روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان فارس گفت: ۵۲ درصد فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی شاغل با سابقه بیمه هستند که این آمار نشان می دهد مراکز آموزشی ما باید در جذب فارغ التحصیلان در مناطق  و رشته های مختلف بازنگری کنند.

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تأکید کرد: جذب فارغ التحصیلان دکترا و کارشناسی ارشد شرایط خود را می طلبد و در این زمینه مراکز باید با توجه به مزیت های منطقه خود طرح دهند.

 

وی عنوان کرد: درصورتی که دانشگاه ها فارغ التحصیلان حوزه های مزیت دار را جذب کنند، جذب منابع  از وزارت علوم نیز آسان تر خواهد بود.

 

دبیر کل شورای عالی عتف (علوم، تحقیقات و فناوری) در مورد تجهیز دانشگاه های کشور اظهار کرد: در سال گذشته، یک میلیارد دلار برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ها درنظر گرفته شد، دانشگاه ها نیز طرح هایی ارایه کردند اما فقط دو طرح فاینانسور (حامی مالی) داشتند.

 

برومند با بیان اینکه دانشگاه ها می توانند با اخذ وام از بانک های عامل برای تامین تجهیزات اقدام کنند، افزود: در عین حال، تجهیز کامل همه آزمایشگاه ها میسر نیست، تهیه برخی تجهیزات توجیه پذیر نیست چرا که قیمت بسیاری دارد و به راحتی تعمیر نمی شود.

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه ۴۰ میلیون یورو برای تجهیز دانشگاه ها در نظر گرفته شده است، اما با این مبلغ نمی توان همه لوازم را با توجه به قیمت روز خریداری کرد، تاکید کرد: دانشگاه ها باید در این حوزه همکاری کنند تا به روش هایی متفاوت از گذشته دست یابیم، دراین زمینه ایجاد آزمایشگاه های موضوعی در هر استان می تواند راهگشا باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: با این حال حتی ممکن است نتوان این آزمایشگاه های موضوعی را به صورت کامل در کشور ایجاد کرد و بودجه موجود جوابگوی نیازها نیست.

 

برومند با اشاره به توسعه رشته ها و آموزش های بیشتر توسط مراکز آموزش عالی گفت: مسأله اصلی در این زمینه سرمایه گذاری است، دانشگاه ها می توانند در این حوزه ها ورود کنند و اعضای هیات علمی نیز طرح هایی برای سرمایه گذاری با هدف توسعه استان ارائه دهند.

 

معاون وزیر علوم ابراز کرد: در این حوزه می توان از بخش خصوصی نیز یاری گرفت تا سرمایه های سرگردان این بخش به جای روانه شدن به بازار ارز و طلا و مسکن با هدف ایجاد ارزش افزوده در راه توسعه استان ها به کار گرفته شود.

نظر شما