شناسهٔ خبر: 3225279 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مراسم تشییع و دفن «ملک عبدالله» برگزار شد + عکس و فیلم

مراسم تشییع پیکر «ملک عبدالله» پادشاه عربستان و دفن او که به گفته دیوان سلطنتی بامداد امروز جمعه در سن 91 سالگی در بستر بیماری درگذشت، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مراسم تشییع «عبدالله بن عبدالعزیز» شاه سابق عربستان که بامداد امروز جمعه در سن 91 سالگی در بستر بیماری درگذشت، در ریاض برگزار شد.

نماز میت در مسجد امام ترکی در ریاض با حضور سران مختلف سعودی و چندین کشور عربی و غیر عربی در کنار «سلمان بن عبدالعزیز» شاه جدید، ساعت 15:30 به وقت محلی (16-تهران) برگزار شد (ویدئو).

 

پس از نماز، جسد شاه پیشین به سوی قبرستان «العود» برای تشییع و دفن انتقال داده شد. در حالی که مراسم نماز میت به شکل مستقیم از تلویزیون عربستان پخش، شد، از تدفین وی تصویری پخش نشد.

 

«متعب بن عبدالله» پسر شاه متوفی، پیشاپیش تشییع‌کنندگان تابوت پدر را در حالی حمل می‌کرد که در تقسیم قدرتی که امروز در دیوان سلطنتی صورت گرفت، او از تصاحب پست جدید و بالاتر بازمانده است.


«متعب» روی قبر پدر خود خاک می‌ریزد

 

پس از نماز میت، جسد شاه عربستان به سوی قبرستان «العود» تشییع شد. جایی که 5 شاه سعودی دیگر نیز در آنجا دفن هستند.

 

فرقه وهابیت، ساختن سنگ مزار و زیارت قبور و حاضر شدن بر بالای سر قبر مردگان را حرام می‌داند، اما برای شاهان و بزرگان سیاسی سعودی، تمامی این کارها بلامانع است.

انتهای پیام/ص

نظر شما