شناسهٔ خبر: 3224947 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

اردوغان، نوازشریف، مدودف و... در مراسم تشییع

پیكر پادشاه عربستان تشییع و دفن شد

گروه بین‌الملل: بسیاری از سران كشورهای منطقه و جهان برای شركت در مراسم تشییع پادشاه عربستان وارد ریاض شده‌ و در مراسم تشییع او شركت كردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش شبكه‌های عربی، رجیب طیب‌اردوغان و محمدنواز شریف روسای‌جمهور تركیه و پاكستان و مدودف نخست وزیر روسیه در راس هیات‌هایی وارد عربستان شده و درگذشت ملك عبداله‌ را بر مقامات این كشور تسلیت گفتند، همچنین سران كشورهای خلیج‌فارس وارد ریاض شده‌اند.

مراسم تشییع جنازه ملک عبد الله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان امروز جمعه پس از نماز عصر برگزار می شود. دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد تشییع جنازه و برپایی نماز میت بر جنازه پادشاه عربستان پس از نماز عصر امروز در مسجد ترکی بن عبدالله در شهر ریاض برگزار می شود. این در حالیست كه سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه فردا (شنبه) به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در مراسم رسمی که در عربستان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

عربستان سعودی سحرگاه امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عبدالله بن عبدالعزیز ساعت یک بامداد جمعه درگذشت و امیر سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، به عنوان پادشاه جدید سعودی معرفی شد. همچنین پادشاه جدید نیز شاهزاده مقرن را به عنوان ولیعهد عربستان معرفی کرد.

تكمیلی
پیكر پادشاه عربستان سعودی با حضور مقامات محلی و همچنین روسای كشورهای مختلف پس از اقامه نماز عصر در قبرستان العود تشییع و به خاك سپرده شد.

نظر شما