شناسهٔ خبر: 32012848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سپاه نیوز | لینک خبر

فرمانده سپاه کربلا تشریح کرد: جزئیات اقدامات سپاه و بسیج در سیل مازندران

سپاه نیوز: سردار بابایی در جمع اصحاب رسانه به تشریح اقدامات سپاه و بسیج در سیل مازندران پرداخت.

صاحب‌خبر -



به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه کربلا استان مازندران در نشست خبری ضمن تشریح اقدامات سپاه و بسیج در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: از ابتدای شروع سیل نیروهای سپاه و بسیج در همان مرحله ابتدایی برای امدادرسانی ورود پیدا کرده و با همان ابرازهای در اختیار به کمک مردم سیل‌زده شتافتند.

وی با تسلیت به خانواده های مصیبت دیده در کشور و آرزوی بازگشت آرامش در زندگی آنها گفت: اگر در بارش های یکی دو روز آینده اتفاق ناخوش آیندی رخ ندهد، از نظر سپاه مازندران مرحله اول امداد و نجات درمناطق سیل زده تثبیت و پایان می یابد و برای فعالیت امدادی مرحله دوم آماده می شویم.

وی گفت: نیرو های بسیج و سپاه در گام اول و در قالب نیروی واکنش سریع ، پس از شروع سیل و بروز آثار  طغیان رودخانه های تجن و تلار   با جت اسکی، قایق موتوری، پارویی، تراکتور و کامیون در سیمرغ و ساری که احتمال غرق مردم می رفت اقدام  به نجات 500 نفر از همشهریان سیمرغی کردند.

 سردار بابایی اظهار کرد: وسعت سیل در مناطق پائین دست، که با موج امداد رسانی نیروهای بسیج و سپاه همراه شد  موجب گردید، تا خدمت و امدادرسانی همزمان نیروهای بسیج در مناطق  بالادست مازندران، که بر اثر بارندگی برف  دچار رانش کوه، زمین، جاده و انسداد راه درمناطق بالادست شدند کمتر  مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه سیل 27 اسفند 12 شهرستان و 9 شهر و 752 روستای مازندران را در برگرفت افزود: پس از اقدامات اولیه در مناطق سیل زده پائین دست و خسارت برف یک و نیم متری در بالادست در روستاها، رانش زمین  همچنان ادامه دارد و موجب انسداد راه و گاها فرو نشست 50 متری در برخی نقاط می شود.

فرمانده سپاه مازندران از آسیب به 6 هزار و 341 مسکن مازندران در ماجرای سیل اخیر خبر داد و گفت: در جمع آمار یاد شده، 650 واحد مسکونی تخریبی که قابل سکونت نیست وجود دارد و 5 هزار و 691 واحد آن نیاز به مرمت دارد که بخش اعظمی از منازل  مربوط به افراد کم بضاعت بدون پوشش نهاد های حمایتی است.
 
وی همچنین آسیب به بیش از 60 دهنه پل اصلی و فرعی ، 1380 کیلومتر راه، 8هزار و 814 هکتار باغ و مزارع و ایجاد تلفات به 89 هزار کلونی زنبور عسل یاد کرد و ادامه داد:  سپاه کربلا  در گام اول امداد رسانی، با کلیه امکانات و همراهی  5 هزار و 694 بسیجی با مدیریت سپاه، پس از نجات مردم از سیل و جابجایی آنان و اثاثیه ها، اقدام به لایروبی تعداد 1700 منزل و حیاط  و بعضا شستشوی فرش و زیر انداز کرد.

سردار بابایی با اشاره به بکارگیری 440 دستگاه ادوات و تجهیزات اعم از لودر , بیل مکانیکی , دستگاه لجن کش و کف کش , کامیون و .... جهت لایروبی منازل و رودخانه ها و بازگشایی و ترمیم راه ها،  گفت: از روز پنجم حادثه 5 استان اردبیل، گیلان، زنجان، تهران و سمنان به عنوان استانهای معین  با مجموعه ماشین آلات احتسابی یاد شده که بخش اعظمی متعلق به مازندران است به علاوه تیم مهندسی رزمی 47 سلمان نیروی زمینی سپاه  که وارد منطقه شدند اقدامات امداد و کمک رسانی به هموطنان را داشته اند.

وی جمع آوری و توزیع سبد حمایتی اعم از اقلام غذایی و منسوجات و البسه و لوازم بهداشتی به روستاها و افراد آسیب دیده را از دیگر اقدامات سپاه کربلا در سیل برشمرد و اظهار کرد: بکارگیری بیش از 259 گروه جهادی به تعداد 4482 نفر در 10 شهرستان و روستاهای آسیب دیده در زمان وقوع سیل در استان توسط سپاه کربلا صورت گرفت.


فرمانده سپاه کربلا از اعزام گروه های پزشکی و دامپزشکی جهت ویزیت رایگان افراد آسیب دیده و جلوگیری از انتقال بیماری های ناشی از تلف شدن دام و طیور خبر داد و اظهار کرد: طبق برنامه عادی سپاه کربلا مقرر شده بود طی سال جاری 746 خانه مدد جو ساخته شود با توجه به تخریب سیل به واحد های مسکونی مناطق آسیب دیده، احداث این واحد ها هم در برنامه سال جاری باید قرارگیرد.
                                                            
وی  رسانه ها و خبرنگاران مازندران را هم اجر با مجاهدان بسیجی و  گروههای جهادی ای دانست، که بی وقفه، شبانه روز برای نجات مردم،  تامین  زندگی و آرامش آسیب دیدگان حوادث برف، باران و سیل  به کمک مردم در نقاط مختلف مازندران شتافتند.
انتهای پیام/02

نظر شما