شناسهٔ خبر: 32000425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه کمک سپاه به مردم مناطق سیلزده مازندران

خبرگزاری صداوسیما

فرمانده سپاه کربلای مازندران : سپاه تا بازگشت آرامش به مناطق سیل زده در صحنه امداد حضور دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ،  فرمانده سپاه کربلای استان با تشریح آخرین اقدامات سپاه و بسیج در امداد به سیل زدگان مناطق شرقی و مرکزی استان گفت : سپاه تا بازگشت آرامش به این مناطق فعالیت عملیاتی دارد.
سردار بابایی با اشاره به اینکه در روزهای آغازین وقوع سیل و خروش رودهای تجن و تلار با همت نیروهای سپاهی 500 هم استانی سیلزده به مکان امن منتقل شدند تصریح کرد : با بازکردن دهانه پل ها و سدها و تخلیه آب منازل در مدت 8 روز، بازگشایی مسیر تردد روستاهای کوهستانی هم انجام شد.
وی افزود : به دلیل رانش زمین و ریزش سنگ و همچنین شکسته شدن درختان در مسیر جاده ها ، 752 روستا همچنان به امدادرسانی نیاز دارند.
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت : بر اساس آمار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر اثر وقوع سیل 27 اسفند در استان بیش از 6 هزار و 300 واحد مسکونی آسیب دید که 650 واحد تخریبی است.
وي با اشاره به اینکه برای امداد رسانی بهتر در قالب اردوهای جهادی و بسیجی و پاسداران بیش از 5 هزار و 600 نفر بکارگیری شدند افزود : با حضور نیروهای بسیجی و سپاه کربلا ؛ عملیات تخلیه آب هزار و 700 واحد مسکونی در استان انجام شد.
فرمانده سپاه گفت :‌ از زمان وقوع سیل در مازندران تاکنون 10 هزار پرس غذای گرم ، بیش از 7 هزار بسته غذایی، هزار و 600 تخته پتو ، بیش از 10 هزار و 800 بسته آب معدنی و 150 جفت چکمه بین سیل زدگان استان توزیع شد.
فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه به دستور فرماندهی سپاه کشور ؛ سپاه اردبیل، زنجان، تهران ، گیلان و سمنان به یاری سیل زدگان مازندران شتافتند ارزش عملیات امدادی مهندسی شده سپاه را ، 8 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد.
سردار بابایی با اشاره به لایروبی نقطه ای 60 کیلومتر راه مازندران تصریح کرد: به علت آب شدن برف ، این عملیات در ارتفاعات ادامه دارد.
فرمانده سپاه کربلا مازندران همچنین با اشاره به آغاز مرحله دوم امدادرسانی در مناطق سیل زده گفت: مجمع خیران و لشگر پشتیبانی مردمی زینبیون سپاه کربلا ، جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی مازندران ، آماده دریافت کمکهای مردمی به مناطق سیل زده استان هستند.

نظر شما