شناسهٔ خبر: 32001269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرمانده سپاه کربلا مازندران

انجام بیش از۸میلیارد تومان عملیات مهندسی در مناطق سیل زده مازندران/نجات۵۰۰سیل زده/۷۵۲روستا با رانش دست و پنجه نرم می کنند

سردار بابایی با بیان اینکه ۷۵۲روستا که با رانش زمین دچارخسارت شدند و هنوز رانش ها ادامه دارد نیازمند خدمات رسانی هستند، اظهار کرد:شش هزار و ۳۴۱واحدمسکونی به جهت وقوع سیل آسیب دیده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «محمدحسین بابایی» امروز(11فروردین) در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه سپاه و بسیج در بحران‌ها همواره به عنوان نیروهای عملیاتی و اجرایی فعالیت دارند اظهار کرد: سپاه و بسیج بنا به تکلیف انقلابی همانند 40سال گذشته در امداد رسانی سیل ورود پیدا کرده است.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه درساختار دولتی معمولا، سپاه و بسیج در بحران ها دیده نمی شوند، افزود:مردم  در تمام مباحث مهم در قالب سازمان منعطف و گسترده به نام بسیج ورود پیدا می‌کنند.

 

بابایی با اشاره به اینکه مرحله اول امداد و نجات و تثبیت در مناطق سیل زده و برف زده استان به پایان رسید و خود را برای مرحله دوم آماده می‌کنیم، ادامه داد: بعد از شروع سیل در مناطق سیل زده بویژه در اطراف رودخانه تجن، نیروهای بسیج و سپاه مناطق در قالب نیروهای واکنش سریع ورود پیدا کردند و با تمام ابزارهای دراختیار و موجود مانند تراکتور، کامیون، جت اسکی و غیره اقدام به نجات و امداد کردند.

 

وی با بیان اینکه ۵۰۰ نفر از سیل زدگان در سیمرغ توسط نیروهای سپاهی و بسیج نجات داده شدند، افزود: بازکردن مسیر پل‌ها و آبراه‌ها از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

 

بابایی، لایروبی و پاکسازی خانه‌های مردم از گل و لای و لجن را از دیگر تلاش‌های سپاه برشمرد و گفت: لایروبی اماکن عمومی مانند مدارس، کوچه‌ها، برخی مساجد، حسینیه ها و غیره از دیگر تلاش‌ها بوده است.

 

وی بازگشایی جاده‌های مسدود شده در برف و ناشی از رانش را از دیگر اقدامات بسیجیان و سپاه استان یاد کرد و یادآورشد: در سیل و برف اخیر 12شهرستان، 9شهر و 171روستا درگیر خسارت شدند.

 

بابایی با بیان اینکه 752روستا که با رانش زمین دچارخسارت شدند و هنوز رانش ها ادامه دارد نیازمند خدمات رسانی هستند، اظهار کرد:شش هزار و 341واحدمسکونی به جهت وقوع سیل آسیب دیده اند.

 

وی با بیان اینکه 650واحد از این تعداد تخریبی و 5هزار و 691واحد هم نیازمند تعمیرات است، افزود: آمار دقیقی از واحدهای تجاری، مغازه ها و مساجدی که دچار خسارت شدند در دست نیست.

 

 بابایی با بیان اینکه دو روز پس از سیل نسبت به اعزام ۲۰ متخصص از دانشگاه بقیه الله (عج( به مناطق سیل زده اقدام شده است،خاطرنشان شد: برای کمک به اداره کل دامپزشکی نیز اعلام آمادگی کردیم و تأمین علوفه و نهاده‌های دامی بین دامداران از جمله برنامه‌ها است.

 

وی با بیان اینکه بازکردن جاده‌ها کماکان ادامه دارد، گفت: ۶۰ دهنه پل اصلی و فرعی، آسیب نقطه‌ای هزار و ۳۸۰ کیلومتر جاده‌ فرعی، آسیب هشت هزار و ۸۱۴ هکتار باغ و زمین کشاورزی، تلفات ۸۴ هزار رأس دام و طیور و 4هزار و 16آغول و کندوی زنبور عسل مجموع خسارت‌ها در استان بوده است.

 

بابایی از لایروبی یکهزار و 700واحد مسکونی خبر داد و افزود: 5هزار و 694نفر از پاسداران و بسیجیان استان در سیل و برف اخیر کمک رسان هم استانی های عزیز بودند.

 

وی به لایروبی43مدرسه، مسجد و حسینیه اشاره کرد و گفت: تاکنون 10هزار غذای گرم در مناطق سیل زده توزیع و عید مبعث نیز اطعام دهی عمومی در سیمرغ خواهیم داشت.

 

بابایی از توزیع 7هزار و 98بسته غذایی یک هفته و یک ماهه خبر داد و یادآورشد: یکهزار و 600پتو، بیش از200تن علوفه و نهاده های دامی نیز دراستان توزیع شد.

 

وی از توزیع 45تن دیگر علوفه در روزهای آینده خبر داد و گفت:یکصد خانواده از مسافرین و 650خانواده سیل زده در استان اسکان موقت داده شدند.

 

بابایی به لایروبی و بازگشایی60کیلومتر از رودخانه ها و راه ها بصورت نقطه ای اشاره کرد و ادامه داد:400کیسه آرد و برنج،62هزار و 500قرص نان، 10هزار و 800باکس آب معدنی شش تایی، 11هزار و 600قوطی کنسرو، 150چکمه، 400دستگاه موتور مکنده آب،100ماشین نظامی،26دستگاه کامیون و کمپرسی و 35دستگاه لجن کش در این ایام توزیع و بکار گیری شده است.

 

وی بابیان اینکه 108 دستگاه ماشین‌آلات مختلف سنگین در بحران بکارگیری کردیم، گفت: از روز پنجم پنج سپاه اردبیل، گیلان،زنجان، سمنان، تهران برای امداد رسانی به مناطق سیل زده، معین استان مازندران شدند.

 

بابایی با اشاره به اینکه عملیات مهندسی سپاه 8 میلیارد و 671میلیون تومان هزینه داشته است، خاطرنشان شد:بیشترین خدمات رسانی به سیل زده ها در قالب گروه های بسیجی و جهادی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی سپاه کربلا متعهد ساخت 746 خانه مددجوی کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) است،گفت: سازمان بهزیستی هم تمایل خویش را برای واگذاری عملیات اجرایی مددجویان خویش به سازمان بسیج اعلام کرده است.

 

بابایی به تکمیل70باب منزل مسکونی در سل پل ذهاب به همت سپاه کربلا مازندران اشاره کرد و یادآورشد: در حال حاضر بنا داریم که خانه‌های را که می‌سازیم سرویس کامل از لوازم زندگی را در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم.

 

وی اضافه کرد: احداث خانه‌های  سیل‌زدگانی که به سپاه واگذار شود طی 90 روز تکمیل و  در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌‌گیرد.

نظر شما