شناسهٔ خبر: 32006331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور معاون اول رئیس جمهوری بررسی شد:

سه سد لرستان سرریز کرده است/ خسارت گسترده سیل در لرستان

معاون رئیس جمهور، با ارائه گزارش مدیران در جریان سیل استان قرار گرفت و از تصمیم دولت برای جیران خسارت سیل در لرستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «اسحاق جهانگیری»، دقایقی پیش در ستاد بحران استان لرستان، گفت: متاسفانه بارش باران در برخی از مناطق کشور و استان لرستان منجر به سیل شده است.

 

معاون رئیس جمهوری،  با اشاره به خسارت های گسترده استان لرستان در سیلاب های اخیر، افزود: دولت مصمم به جبران خسارت هاست.

 

وی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی فضایی علیه سدسازی در کشور به راه افتاد بود که امروز در این بارندگی‌ها و وقوع سیل، مشخص شد که سدها چه نقش مهمی در جلوگیری از وقوع سیلاب و تخریب‌های احتمالی پایین‌دست خواهند داشت.

 

جهانگیری، ادامه داد: سدها می‌توانند حجم قابل توجهی آب را نگهداری کنند و امیدواریم تمامی سدهای که از نظر زیست‌محیطی مشکلی ندارند هر چه زودتر تکمیل و به بهره‌ برداری برسند.

 

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تصمیم دولت برای جبران خسارت سیل، گفت: طی دو جلسه‌ای که در سال جدید داشتیم بحث اصلی مربوط به سیل و مسائل مربوط به آن بوده است که امروز مصوبات آن را در مورد مسکن ابلاغ کردیم.

 

جهانگیری در بدو ورود معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مورد مسائل کشاورزی و دامداری نیز تصمیماتی گرفته شده است، گفت: امیدواریم که از همین امروز کار اجرایی و پرداخت خسارات آغاز شود.

 

بحران سیل در شهرستان دورود
 

میرزایی، مدیرعامل آب منطقه ای استان لرستان، هم در این جلسه گفت: هم اکنون سه سد استان لرستان سرریز کرده است.

 

وی افزود: 95 درصد حجم آب سد های استان در پی بارندگی های اخیر استان پر شده است.

 

میرزایی، با اشاره به بحران سیلاب در شهرستان دورود، گفت: ظرفیت آب گذری رودخانه تیره شهرستان دورود 420 متر مکعب در ثانیه هست که با توجه به سیلاب رودخانه های سیلاخور، بیاتان و آبسرده و همچنین سرریز سد مروک  پیش بینی شده است که سیلابی رودخانه تیره در داخل شهر دورود به حدود 600 متر مکعب در ثانیه برسد.

 

وی افزود: پیش بینی می شود بخش ساحلی شهر دورود با رخداد این سیلاب غرق در آب خواهد شد.

 

میرزایی، بیان کرد: به مردم شهرستان دورود اعلام شده است و ساکنان مناطق در خطر سیلاب به مکان های امن انتقال یافته اند.

 

ناتمام ماندن طرح سد معشوره، از عامل های سیل در جنوب لرستان و خوزستان

 

وی با اشاره به اهمیت سدها در جلوگیری از سیل، گفت: اگر سد معشوره لرستان احیاء شود مشکل سیل در شهرستان های چگنی، پلدختر، معمولان و به تبع آن استان خوزستان هم حل خواهد شد.

 

مدیرعامل آب منطقه ای استان لرستان، خاطرنشان کرد: امید می رود دولت تدبیر و امید در خصوص سسد معشوره تصمیم درستی اتخاذ کنند.

نظر شما