شناسهٔ خبر: 31970216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خوزستان؛

پایان سفر رئیس جمهور به خوزستان

رئیس جمهور عصر امروز خوزستان را ترک کرد. فاز نخست پروژه تجهیز، نوسازی، زهکشی و آبرسانی اراضی کشاورزی استان خوزستان با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید. .این طرح با تامین آب ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به بهره برداری رسید

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، دکتر حسن روحانی که صبح امروز برای بازدید از وضعیت سیلاب در خوزستان به استان سفر کرده بود ، عصر امروز خوزستان را ترک کرد.

وی در این سفر ضمن بازدید هوایی از وضعیت سیلاب استان و مرکز مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان ، مرحله اول پروژه آبیاری نوین ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان را به بهره برداری رساند.

رئیس جمهور همچنین ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان شرکت کرد.

پرداخت خسارت کشاورزان و سیلزدگان در خوزستان

رئیس جمهور گفت : تمامی خسارت های کشاورزان و سیلزدگان در خوزستان پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، دکتر حسن روحانی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان در اهواز افزود : خسارت کشاورزانی که برای حفظ جان مردم اجازه دادند ، آب رها شده از پشت سدها به زمین های کشاورزیشان وارد شود ، پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه خوزستان استانی زرخیر و دارای نعمت و ظرفیت های مختلف است ادامه داد : برای هماهنگی بیشتر و مدیریت جریانات سیلاب در استان وزیر نیرو در خوزستان حضور دارد.
رئیس جمهور اظهارداشت : در سفر به خوزستان از مرکز مانتورینگ سازمان آب و برق خوزستان و به صورت هوایی از مناطق سیلزده ی استان بازدید شد و از همه ی تلاش مسئولان و مردم در جهت کاهش حوادث ناشی از سیل و مدیریت حادثه تشکر می کنم.
دکتر روحانی تاکید کرد : در کنار مسئولان ، مردم نیز همکاری خوبی دارند و از روستائیان و مردم مناطقی که نیاز است تخلیه شود درخواست می کنیم برای حفظ جان خود و خانواده های خود با مسئولان همکاری کنند.
وی با بیان اینکه خوزستان از اول انقلاب تاکنون دارای فراز و نشیب مختلف بوده است گفت : این استان با بحران های مختلفی همچون گرد و غبار ، حرکت شن های روان ، قطعی برق و وقوع سیلاب روبرو بوده است و با مدیریت درست این مشکل نیز به سلامت عبور می کنیم.
رئیس جمهور از تشکیل یک کمیته ملی در خصوص رصد جریان سیلاب و رودخانه های کشور خبر داد و افزود : باید اقدامات مهمی از جمله لایروبی ، داک زدن و استفاده از ظرفیت علمی کارشناسان و محققان برای جلوگیری از وقوع سیلاب در خوزستان و سایر نقاط کشور انجام شود.
دکتر روحانی با تبریک سال جدید به مردم خونگرم خوزستان گفت : خوشحالیم که آغاز سال جدید با برکت و باران رحمت الهی آغاز شد.
وی با تاکید بر اینکه هیچ کس قادر به جلوگیری از وقوع سیل نمی باشد ادامه داد : با مدیریت می توان حوادث ناشی از سیلاب را کاهش دهیم.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های بزرگ اقتصادی ، عمرانی و صنعتی در استان توسط دولت اشاره کرد و گفت : طرح بزرگ 550 هزار هکتاری که فاز نخست آن به بهره برداری رسیده است نمونه ای از این طرح هاست.
دکتر روحانی اظهارداشت : امسال چند طرح بزرگ میلیارد یورویی در خوزستان به بهره برداری می رسد و این استان آینده درخشان و بزرگی دارد.

تاکید رئیس جمهور بر کنترل باران و سیلاب هفته آینده

رئیس جمهور گفت : باران و سیلاب هفته آینده باید کنترل شود .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، دکتر حسن روحانی امروز در بازدید از اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری افزود : خوشبختانه خداوند نعمت های خود را بر این سرزمین جاری کرده است ، اما باید حواسمان جمع باشد و دقت کنیم که در روزهای آینده با توجه به امکاناتی که سدهای ما دارند چگونه باران های آینده را کنترل کنیم تا خسارت مردم به حداقل برسد.
وی با توجه به بارندگیهای هفته آینده باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا از بروز سیل و سیلاب در خوزستان جلوگیری و سیلاب کنترل و مدیریت شود ادامه داد : سیلاب های جاری شده برای ما نعمت بزرگی محسوب می شوند که پر شدن تالاب هویزه نمونه ای از این نعمتهاست و کارون پر از آب شده و در مابقی رودخانه ها از جمله مارون و کرخه هم آب جاری است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخان خود اظهارداشت : در سفر سال 92 به مردم خوزستان قول داده بودم که تا پایان دولت ، بخش بزرگی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که بیشتر در خوزستان و بخشی از آن در استان ایلام است عملیاتی شود و خوشحالیم که فاز نخست آن معادل 300 هزار هکتار عملیاتی شده و مصمم هستیم که فاز دوم نیز اجرایی شود.
دکتر روحانی تاکید کرد : مهم ترین دستاورد اجرای طرح 550 هزار هکتاری جلوگیری از مهاجرت از خوزستان، خودکفایی کشور در بخش های مختلف کشاورزی و افزایش ثروت مردم است. بهره برداری از یک طرح کشاورزی در خوزستان با حضور رئیس جمهور

بازدید رئیس جمهور از مرکز دیسپاچینگ سازمان آب و برق خوزستان

رئیس جمهور از مرکز دیسپاچینگ سازمان آب و برق خوزستان دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، دکتر حسن روحانی در سفر به خوزستان ، ضمن دیدار  از مرکز دیسپاچینگ سازمان آب و برق خوزستان ، روند رصد فعالیت های ورودی و خروجی های سد های استان را بررسی کرد.

مرکز دیسپاچینگ سازمان  آب و برق خوزستان کنترل منابع آب و ورودی و خروجی سدهای استان را رصد و بررسی  و اطلاع رسانی به مصرف کنندگان مختلف را انجام می دهد.رئیس جمهور صبح امروز به منظور بررسی وضعیت سیلاب خوزستان وارد اهواز شد. تاکید رئیس جمهور بر کنترل باران و سیلاب هفته آینده

بازدید هوایی رئیس جمهور از مناطق دچار آبگرفتگی استان

رئیس جمهور به صورت هوایی از مناطقی در خوزستان که دچار آبگرفتگی شده اند دیدن کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، دکتر حسن روحانی پس از ورود به فرودگاه اهواز با استفاده از بالگرد از وضع سیلاب و مناطقی از استان که دچار آبگرفتگی شده اند دیدن کرد. بازدید هوایی رئیس جمهور از مناطق سیلزده ی خوزستان
رئیس جمهور در این دیدار از روش استحکام بخشی سیل بندها در پائین دست سدها و روند مقابله با سیلاب در استان بازدید کرد.
در این بازدید مسئولان به بیان گزارش های خود در خصوص مقابله و پیشگیری از خسارتهای  این مناطق پرداختند.
رئیس جمهور صبح امروز به منظور بررسی وضع مناطقی از استان که دچار آبگرفتگی شده اند  وارد اهواز شد.
دکتر روحانی در این سفر ضمن بازدید از مرکز دیسپاچینگ سازمان آب و برق خوزستان ، سدهای دز و کرخه در نشست ستاد مدیریت بحران استان شرکت می کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3333820"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2388736/3333820?width=400&height=300"></script></div>
 
بهره برداری از یک طرح کشاورزی در خوزستان با حضور رئیس جمهور
فاز نخست پروژه تجهیز، نوسازی، زهکشی و آبرسانی اراضی کشاورزی استان خوزستان با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
.این طرح با تامین آب ۲۹۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به بهره برداری رسید 

.در نخستین سفر دکتر حسن روحانی به استان خوزستان مقرر شده بود ۵۵۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد که امروز فاز نخست این طرح با تامین آب مورد نیاز ۲۹۵ هزار هکتار از این اراضی به بهره بردای رسید.
دکتر روحانی صبح امروز از طریق فرودگاه اهواز وارد استان شد و سپس از طریق هوایی از روند خدمت رسانی در مناطق دچار آبگرفتگی خوزستان بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین امروز از مرکز دیسپاچینگ سازمان آب و برق خوزستان بازدید و سپس در نشست ستاد مدیریت بحران استان شرکت  می کند

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3335029"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2388736/3335029?width=400&height=300"></script></div>

.در نخستین سفر دکتر حسن روحانی به استان خوزستان مقرر شده بود ۵۵۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد که امروز فاز نخست این طرح با تامین آب مورد نیاز ۲۹۵ هزار هکتار از این اراضی به بهره بردای رسید.
دکتر روحانی صبح امروز از طریق فرودگاه اهواز وارد استان شد و سپس از طریق هوایی از روند خدمت رسانی در مناطق دچار آبگرفتگی خوزستان بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین امروز از مرکز دیسپاچینگ سازمان آب و برق خوزستان بازدید و سپس در نشست ستاد مدیریت بحران استان شرکت  می کند

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_3335029"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2388736/3335029?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما