شناسهٔ خبر: 31901844 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مادورو: آمریکا و دست نشانده اش گوایدو به دنبال ترور من هستند

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ، خوان گوایدو رهبر مخالفان کشور را به توطئه برای ترور خود متهم کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از راشاتودی،

مادورو روز شنبه خطاب به حامیانش اعلام کرد: امپریالیست آمریکایی می خواهد من را بکشند ما طرحی را که بر اساس آن این دست نشانده شیطان (خوان گوایدو) شخصا دستور قتل من را داده بود، برملا کردیم. وی افزود: دولتش مدرکی دال بر فعالیت های جنایی گوایدو در اختیار دارد. 

جورج رودریگز وزیر ارتباطات ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد رابرت مارِرو رئیس دفتر گوایدو با رئیس اش برای تامین اعتبارات مالی اقدامات تروریستی در ونزوئلا توطئه کرده است. رودریگز اعضای بازداشت شده مخالفان ونزوئلا را به قاچاق آدمکش از آمریکای مرکزی به ونزوئلا متهم کرد. وی افزود: آدم کش ها و شبه نظامیان با استفاده مبالغ هنگفتی پول به خدمت گرفته شدند تا برای دوره های آموزشی به کلمبیا فرستاده شوند. مارِرو در عقد قرارداد با افرادی در گواتمالا و کلمبیا جهت جذب و آموزش این آدمکش ها مشارکت داشت.
اطلاعات بدست آمده از تلفن همراه مارِرو نشان می دهد مخالفان قصد داشتند هشت تا ده تیم ترور تشکیل دهند که هر کدام از آنها حداقل شامل هشت مزدور برای انجام ترور، خرابکاری و اقدامات تروریستی علیه نهادهای دولتی در ونزوئلا بودند. دست کم شصت نفر آموزش های نظامی ویژه در کلمبیا دیده اند و نیمی از آنها هم اکنون پس از تلاش نافرجام آمریکا برای انتقال کمک های انسانی در بیست و سوم فوریه، در ونزوئلا نفوذ کرده اند.
وزیر ارتباطات ونزوئلا گفت: دست کم سی شبه نظامی از السالوادور، هندوراس یا گواتمالا به خدمت گرفته شده و در کلمبیا آموزش دیده اند و اکنون وارد ونزوئلا شده اند. ما در تعقیب آنها هستیم و تعدادی از آنها را شناسایی کردیم. وی مدارک مستندی از اطلاعات تلفن همراه ماررو را نشان داد و آمریکا را به هدایت این عملیات متهم کرد.

نظر شما